„Poptávka po našich dárkových kazetách tradičně v předvánočním období značně narostla. Někteří zaměstnavatelé do kazet kromě dárku vkládají i novoročenky. Připravujeme také kazety přímo s vánoční tematikou. Obdarovaný v něm najde třeba váleček na perníčky a nějaké recepty,“ uvádí majitel firmy Bolsito Mojmír Zelený.

Firma vznikla před pěti ze spontánního nápadu. „Jednou jsem si řekl, že by bylo fajn nabízet kávu s logem firem. Kávové reklamní předměty tak zahájily moje podnikání,“ vzpomíná majitel.

Podnikatelského ducha v sobě nalezl už ale mnohem dřív. Prošel si několika povoláními. Od prodavače zeleniny, přes číšníka ve španělském Madridu. „Dva roky jsem také dělal rekvizitáře v divadle Husa na provázku. Na začátku devadesátých let jsem pak spolu s Obcí architektů založil bar Áčko ve Starobrněnské ulici. Dnes už mi bar nepatří. Poté, co jsem se rozhodl obchodovat s dárkovými předměty, nebylo možné se starat i o bar,“ popisuje Zelený svou podnikatelskou cestu.

Ke kávě se brzy přidaly čaje a společnost Bolsito začala k těmto reklamním předmětům vyrábět dřevěné a papírové kazety. „Každý rok vymýšlíme nové modely kazet, aby si mohli mít zákazníci na výběr z několika možností,“ říká podnikatel.

Do kazet se však nebalí pouze čaj a káva. Na zakázku mohou ve firmě zajistit kazetu s jakýmkoliv obsahem. Nejčastěji lidé ale přicházejí s konkrétním předmětem, na který potřebují zhotovit kazetu. „Často připravujeme kosmetické balíčky, měli jsme i zakázku na kazetu na dláta,“ usmívá se Zelený.

Letos k reklamním předmětům firma přidala malé balené ubrousky. „Ubrousky jsme vyráběli ve spolupráci se společností Orpa z Lanškrounu. V tomto roce jsme se přihlásili do veřejné soutěže, protože Orpa se rozhodla provoz ubrousků prodat. Podařilo se mi ho koupit. Jejich výroba dnes tvoří druhé významné odvětví v naší firmě,“ dodává majitel.