Historie brněnské rodinné realitní společnosti Matras & Matras sahá do roku 1997. Zkušenosti na realitním trhu však má již od roku 1991. „Táta byl spoluvlastníkem a zakladatelem v jiné realitní společnosti již několik let, já jsem svoje první zkušenosti získával brigádami při studiu v jejich společnosti,“ vysvětluje Tomáš Matras. Později otec a syn při spolupráci zjistili, že sdílejí stejné hodnoty a mají na věci stejný pohled. Nic pak nebránilo tomu, vydat se vlastní cestou a založit rodinnou firmu otce a syna, Matras & Matras. „Nebylo to nic jednoduchého, protože jsme začali budovat firmu znovu od základů. Pomalu, krok za krokem,“ popisuje Lubomír Matras. Rodina se navíc rozhodla jít s vlastní kůží na trh a pojmenovat svou firmu Matras & Matras.

„Nemuseli jsme se bát firmu pojmenovat naším rodinným příjmením. Nejsme realitka na jeden nebo dva roky, která vytáhne z klientů peníze a pak zmizí. Důležitý je pro nás spokojený klient,“ říká Tomáš Matras. V dnešní době převládá trend kupování domů a bytů na hypoteční úvěr. „Lidé například studují, pronajmou si u nás byt. A po letech, když už mají stálou práci, přijdou znovu a byt si koupí. Později přijdou prodat byt a koupit pozemek nebo dům. A to je to, o co usilujeme,“ popisuje Tomáš.

Jak se otec se synem shodují, každý klient by měl být náročný. „Je však těžké sladit představu s tím, co skutečně na trhu je. Prodat nemovitost je věcí dobré strategie a znalostí trhu a dobré práce kolegů makléřů. Velkých luxusních bytů nebo naopak úplně nejmenších je v Brně málo,“ poznamenává Lubomír Matras. Existují však i klienti, kteří se chtějí jen podívat. „Říkáme jim výletníci. Jsou to lidé, kteří si nechtějí nic koupit nebo pronajmout. Jsou prostě jen zvědaví,“ vysvětluje Tomáš Matras.

Otec se synem za sebou mají kus práce. Jejich firmu tvoří velký tým. Jsou to makléři, ale také právníci, soudní znalci, daňoví poradci a další. „Každý chce prodat nemovitost i cokoliv jiného co nejdráž, a ten druhý koupit co nejlevněji. Naším úkolem je, aby smlouva mezi dvěma stranami byla vzájemně vyvážená,“ vysvětluje Tomáš Matras.

Největší úspěchy rodinné firmy? Určitě dobré jméno mezi klienty i kolegy z oboru. A také prodeje exkluzivních a drahých vil i velkých nájemních domů v centrech měst.