Podnikat začal po revoluci. „Byla ideální atmosféra. Jednou jsme jednali s klientem, který po nás chtěl reklamní bonbony, tak jsme je objednali. Bohužel naše dodávka kdesi visela rok, a pak nám přihodili místo původních dvou set padesáti kilo čtyřicet navíc,“ vzpomíná Havlík. Takové jednání ho naštvalo a rozhodl se do bonbonového podnikání pustit sám.

A dařilo se. Radomír Havlík dokázal postupně převzít klientelu jediné české firmě na reklamní předměty tohoto typu a rozvíjel se dál. „Začali jsme spolupracovat s výrobnou roksových lízátek Hors, která nemá konkurenci,“ tvrdí Havlík. Podle něj je roksová hmota v České republice ojedinělá. „Nikdy se neslepí s obalem, lízátka mohou mít různou barvu i příchuť a dlouho vydrží. Vyrábíme skoro čtyřicet tun lízátek ročně,“ říká devětačtyřicetiletý podnikatel.

Kromě bonbonů a lízátek ale firma Premiera Sweet pro zákazníky vyrábí téměř cokoliv. „Děláme i lízátka odlitá z formy, čokoládky, sušenky, oplatky, želatinové bonbony, žvýkačky nebo slané preclíky,“ vyjmenovává Havlík. Obstaral si i tiskárnu z Anglie. „Můžeme tisknout v mnoha barvách a vyhovíme prakticky všem přáním,“ objasňuje Havlík, který spolupracuje s více než šesti tisíci společnostmi.

Na sladké prý nezanevřel. „Vždycky jsem k němu tíhl. Musím ale přiznat, že už mi zůstala jen ta čokoláda,“ říká Havlík. Nejen on má vztah ke sladkému. „Nové výrobky by měli odzkoušet zaměstnanci. Dostanou tři kila bonbonů nebo lízátek a zjišťujeme, jestli to skutečně chutná,“ říká bonbonový „král“.

To, že se dá jeho podnikáním dobře uživit, netají. „Navíc každá reklama i v podobě bonbonu je reklamou firmy. Proto se snažíme dělat všechno kvalitně. I bonbon se dá totiž vyrobit špatně,“ dodává Havlík.