Hned po svém založení připravila společnost Skinners mezinárodní kampaň na americké platformě Kickstarter, kde nakupují inovativní produkty lidé z celého světa. „Za měsíc a půl jsme tam prodali přibližně 17 tisíc párů za více než 650 tisíc dolarů. Náš produkt tehdy putoval k lidem z přibližně osmdesáti zemí. Nyní už jsme někde na čísle okolo 120 zemí. Prodáváme jednak koncovým zákazníkům, tak i skrze naše partnerské prodejny po Evropě, Asii i Americe,“ nastínila situaci Michaela Steinhauser.

Výroba obuvi. Ilustrační snímek
Obuvníci vymírají. Na ševce se dva roky nikdo nepřihlásil, firmy stěhují výrobu

Na otázku, nakolik se jejich produkt odlišuje od zahraničních konkurenčních výrobců, zareagovala: „Náš produkt nemá úplně přímou konkurenci. Unikátnost tkví v tom, že se skinnersky dají použít při různorodých aktivitách a u každé z nich mají určitou přidanou hodnotu.“

Podle ní nositel skinnersek například ve fitku uvítá, že jde o velmi lehkou obuv, kterou na noze téměř necítí, noha v ní neklouže a díky speciální podrážce jej dobře podrží na podložce. Na měkkém přírodním povrchu si zákazníci chválí zvýšenou citlivost, a to, že se jim nohy dobře protáhnou.

K nápadu pomohla zraněná noha

Na nápad, vyrábět ponožkoboty, přišel podle slov Michaely Steinhauser společník firmy Petr Procházka. „Při letní brigádě v Norsku si jeho kamarád zranil nohu. Chodidlo ho bolelo natolik, že se chůze v botách stávala nesnesitelnou. Proto se i po městě pohyboval pouze v ponožkách. Petrovi přišlo líto, že si ničí hezké a drahé ponožky, a tak začal pátrat, zda existuje nějaká forma inovace – ponožky s podrážkou. Jelikož v patentové databázi ani na internetu na nic nenarazil, pustil se sám do prvního prototypu,“ vyprávěla Steinhauser.

V začátcích firmu táhli jen sami dva zakladatelé spolu s jedním brigádníkem, dnes čítá zaměstnanecký tým na 23 lidí. Spuštění výroby nebylo snadné.

Svojkovská sklárna Haidl a syn a její produkty
Vyrábějí pro filmy i pohádky. Ve svojkovské sklárně na vás dýchne kus historie

„Výroba pro náš produkt neexistovala. Museli jsme si proto celý proces vymyslet a s výrobci otestovat. Nejnáročnější na psychiku bylo to, když se po pár týdnech testování zvolený způsob neosvědčil a my jsme museli začínat nanovo. Vyvíjeli jsme novou funkční pleteninu, podrážku i speciální kopyta. Jen u výroby samotných úpletů se postupuje jinak než u klasických ponožek,“ vysvětluje zakladatel úspěšné firmy, Petr Procházka, který pletařskou část výroby svěřil zkušené třebíčské firmě.

Skinners jsou testovány běžci

Podle Steinhauser si nositelé jejich ponožkobot pochvalují to, jak je produkt lehký, snadno sbalitelný (v batohu zabere minimum místa) a lze jej prát v pračce. Oblíben je i mezi běžci.

„Ve spolupráci s nimi máme otestováno, že vydrží stovky kilometrů – až 800 kilometrů, což je většinou i běžná životnost například tenisek. Pokud je zákazník bude prát na jemný cyklus, bez vysokých otáček a aviváže, může se s nimi těšit několik sezón,“ poznamenala. Skinnersky prezentuje firma jako doplněk ke klasické obuvi, primárně jsou určeny do suchého počasí, byť schnou poměrně rychle.

V neoveském Rodinném vinařství Košut lahvovali Svatomartinská vína.
Tornádo jim zničilo hektar vinic. Přesto Košutovi lahvují Svatomartinská vína

Spolumajitelka uvedla, že Skinners jsou vyrobeny z funkčního úpletu, složení tvoří čtyři hlavní materiály, podrážka je ze speciální směsi jedenácti látek. „U kolekce Skinners 2.0 navíc zákazník najde i perforovanou stélku. Skýtá větší pohodlí, dobře odvádí pot od nohy a díky tloušťce dvou milimetrů zvýší i měkkost při došlapu.

Do Skinners, stejně jako do jiné obuvi, lze dávat jak stélku, tak je možné v nich nosit i tenkou bavlněnou ponožku,“ přiblížila Michaela Steinhauser netradiční výrobek. Při výběru velikosti se zákazník orientuje podle evropského číslování nebo si může nohu změřit a zvolit podle centimetrů. Nyní ve firmě Skinners připravují novou kolekci a rozšíření sortimentu.