V druhém ročníku soutěže Zlatá chuť jižní Moravy uspělo například nealkoholické pivo Forman z Černé hory, Koláč svatební od společnosti Zempol nebo Utopenci v aspiku z firmy Hadač a Zapletal. Celkově se soutěžilo ve dvanácti kategoriích.

„Porota hodnotila hlavně originalitu, vztah k regionu, chuť, vzhled, suroviny i design výrobku a obalu,“ vysvětlil organizátor Jaromír Musil z Regionální agrární komory.

Komise složená z odborníků letos hodnotila více než stovku různých výrobků od dvaačtyřiceti společností. Jedinou podmínkou bylo, aby se potravina vyráběla na území jižní Moravy. Výherci mohou své výrobky označit logem soutěže, které by mělo přílákat zákazníky.

Cena je tak pro výrobce hlavně prestižní záležitostí. „Díky ní jsme se mohli zúčastnit několika veletrhů, a tak naše výrobky zviditelnit,“ uvedl například František Janíček z uzenářství Janíček a Čupa, které získalo ocenění za Židlochovického pršuta z kotlety letos už podruhé.