Od 3. března přidá v pátek a v neděli dva páry spojů každým směrem ve 13:30 a 17:30. Vyplývá to z jízdního řádu zveřejněného v celostátním informačním systému jízdních řádů. Navýšení provozu na této trase je částečně i symbolické: RegioJet dosud autobusový byznys v posledním roce a půl výrazně škrtal kvůli nástupu společnosti FlixBus. Expanzi největšího evropského hráče v autobusové dopravě ale tuzemský dopravce přežil.

„Souvisí to i s nárůstem poptávky v souvislosti se zahájením letního semestru a počet cestujících ve spojích RegioJet na trase Praha – Brno obecně roste. Za loňský rok jsme na této trase přepravili o cca 100 procent cestujících více než v předchozím roce – celkem se jednalo o přibližně 2,3 milionů cestujících v autobusových a vlakových spojích RegioJet,“řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Zrušení ranního spoje

Současně ale firma zrušila ranní spoj v 8 hodin mezi oběma městy. Naopak k dalšímu omezení provozu dojde mezi Prahou a Plzní. Od 3. března podle rezervačního systému ruší o v sobotu čtyři páry spojů (odjezdy z Pahy v 8, 12, 16 a 20 hodin), v neděli tři. Od pondělí do čtvrtka zmizí dva páry spojů (z Prahy ve 13.30 a 21 hodin), v pátek jeden. Důvodem může být i větší konkurence vlaku: cestování mezi Prahou a Plzní zrychlilo s novým jízdním řádem díky Ejpovickým tunelům.

„Omezení se týká spojů, kde dlouhodobě evidujeme nízkou obsazenost a není předpoklad růstu poptávky po cestování.  Rozumíme, že každé omezení počtu spojů není příznivou zprávou pro zákazníka, ale s ohledem na zachování většiny spojů přes týden, které využívá nejvíce cestujících předpokládáme, že tyto změny se dotknou výrazné menšiny cestujících,“ dodal Ondrůj

Regiojet už na přelomu roku uvedl, že nástup Flixbusu ustál. Po jeho nástupu firma výrazně omezila autobusový byznys, některé linky zcela zrušila. „Jsme připraveni opět se zaměřit na možnosti dalšího růstu a rozvoje naší autobusové dopravy. Chystáme novinky v oblasti mezinárodní i vnitrostátní přepravy. Díváme se na další trhy, do Německa, Polska či Rakouska,“ uvedl ve firemním časopise Žlutý majitel Radim Jančura.