Celou jižní Moravu zasáhla vlna letních výprodejů. Což je na rozdíl od prudkého nástupu veder pro většinu lidí dobrá zpráva. Lidé si totiž mohou koupit zboží mnohdy za zlomek ceny, za kterou se dotyčné zboží prodávalo ještě před pár dny.

Levněji nyní lidé v těchto obchodech nakoupí jarní a letní obuv, oblečení, jízdní kola i turistické potřeby. „S výprodeji začneme začátkem července a budou pokračovat až do konce prázdnin. Podle zkušeností z minulých let se dá celkem jistě předpokládat, že přilákají hodně lidí,“ řekl Libor Kytýr ze společnosti Ahold, které patří supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova.

Slevy v těchto hypermarketech budou od od třiceti do semdesáti procent. Budou se týkat letního textilu, sportovních potřeb, elektra a domácích a zahradnických potřeb. „Když začneme se slevami, pokaždé nám vzroste počet zákazníků o desítky procent,“ dodal Kytýr.

Mnoho obchodů už ale začalo s výprodejemi minulý týden. To je trend, který je běžný na západ od našich hranic. Obchodní domy se tak snaží prodat co nejvíce zboží, než lidé odjedou na prázdniny.

Například v brněnské Vaňkovce začaly letní výprodeje už minulou středu. „Tyhle akce mám ráda. Většinou kupuji značkové oblečení, pro sebe i pro přítele. Ale že bych na výprodeje čekala, to zase ne. Když něco potřebuji, tak si to koupím,“ řekla Brňanka Jana Smutná. Podle mluvčího Aholdu Kytýra je ale tento přístup v menšině. „Lidé se už naučili, že když si chtějí pořídit něco dražšího, vyplatí se počkat na výprodeje,“ řekl.

To potvrdil i zákazník nákupního centra Freeportu na hraničním přechodu Hatě. „Koupil jsem si letní sandály za polovinu ceny, která byla ještě asi před měsícem. Počkat se podle mě vyplatí,“ řekl Lumír Nikl, který nakupoval v jednom z obchodů cestou z dovolené. Ani lidé na Břeclavsku o letní slevy nepřijdou.

Velké oblíbenosti u nakupujících se těší především spotřební elektronika. „Zlevnili jsme proto, abychom nalákali zákazníky. Je ale pravda, že se nám slevy někdy vymstí, protože občas je součástí akcí také nekvalitní zboží. Mnoho zákazníků si ovšem nenechá vysvětlit, že levné neznamená automaticky kvalitní,“ všimla si prodavačka Radka Rolincová z břeclavské prodejny Hobby elektro.

Ne všechny zákazníky ale slevy přitahují. „Já zlevněné zboží nekupuji, vůbec mě to nezajímá. Myslím, že co je levné, to je většinou i kazové. Proto vždy raději určitou částku přidám a vím, že jsem nakoupila kvalitně,“ přiblížila svůj odmítavý postoj ke zlevněným nabídkám Petra Křivoňová, která nakupovala v prodejně Elektro Spáčil v centru Břeclavi.