Speciální stánek o rozloze 200 metrů čtverečních obsahuje 12 prodejních míst. Představují se zde vína, piva, paštiky, nakládané sýry nebo třeba výrobky z medu – a to vše od lokálních výrobců z Moravy. Nechybí výrobky se značkou Regionální potravina či produkty od gastronomických škol v kraji. Návštěvníci také mohou ochutnat vína moravských vinařů vybraných Vinařským fondem nebo nejlepší vína ze Salonu vín. Ten má formu otevřeného prostoru mezi stylizovanými farmářskými domky a vyzývá k setkání a odpočinku při sklence dobrého jídla a pití.

„Chceme pomoci k lepší propagaci regionálních potravin tam, kde to má smysl. Loni jsme udělali tři Festivaly plné chutí a teď k tomu přidáváme i expozici na pěti velkých akcích na výstavišti, kam jezdí lidi z celé republiky. Je to místo, kde budou moci návštěvníci chvíli posedět a všechno ochutnat,“ říká hejtman Jan Grolich. Jen celková návštěvnost veletrhu Motosalon podle BVV překročila číslo 55 tisíc a například návštěvnost dalšího veletrhu Techagro byla více než 65 tisíc.

„Jde nám o to, aby se regio­nální potraviny a povědomí o jejich výrobcích dostaly k co nejvíce lidem. Aby tak rostl zájem a spotřeba místních produktů. Takto vynaložené peníze totiž doslova zůstávají v regionu, podporují místní ekonomiku. Tak přijďte na BVV a ochutnejte jižní Moravu,“ konstatuje náměstek hejtmana Jan Zámečník.

V expozici Jihomoravského kraje svoje produkty prezentují: Pivovar Mazák, Od Martina, Víno Drápal, Střední škola Bzenec, Střední odborná škola Znojmo, Kafebak, Včelaprodukt, Agro Tuřany, Jimmy’s Food, Huhuchilli, Vinařství Ježková, EKO Farma Člupy, Janečkovy trubičky.

Regionální pochutiny budou po veletrhu Motosalon a Techagro také k vidění a ochutnání v říjnu na veletrhu Caravaning v listopadu na Festivalu Life! a seriál akcí zakončí v prosinci na akci s názvem Vánoční nákupní centrum.

V propagaci regionálních potravin a jejich místních výrobců bude kraj i letos pokračovat také prostřednictvím Festivalů plných chutí. Ty se po loňské úspěšné premiéře uskuteční opět tři – v Hrušovanech nad Jevišovkou (15. 6.), Letovicích (10. 8.) a Veselí nad Moravou (14. 9.). „Díky nim se o našich místních výrobcích dozví další tisíce lidí,“ dodává hejtman Grolich.