Jacobs Vehicle Systems se podle svého oznámení chce tímto krokem přiblížit evropským zákazníkům. „Brno jsme pro naši první továrnu v Evropě vybrali díky blízkosti našich klíčových odběratelů, důležitou roli hrála také logistika, vzhledem k poloze Česka uprostřed Evropy a také dostupnost kvalifikované, technicky vzdělané pracovní síly,“ shrnul pro Denik.cz manažer Jacobsu Paul Paré. Výši investice nicméně odmítl komentovat.

GAZ Vepr Next
Také Rusové umí udělat pořádný pick-up. Model Vepr jsme zkoumali v Hannoveru

V této chvíli již Jacobs v Brně hledá vysokoškolsky vzdělané techniky, podle zveřejněných inzerátů jim nabízí plat kolem 60 tisíc korun. Celkem by měl podnik v první fázi vytvořit dvě desítky pracovních míst, později plánuje nabrat dalších 30 lidí.

Podle Paula Paré brněnský závod zahájí výrobu v druhé čtvrtině příštího roku. Bude se rozkládat na ploše 2000 metrů čtverečních, nejdříve má produkovat až 100 tisíc motorových brzd ročně, v budoucnu by podnik mohl výrobu až zdvojnásobit na 200 tisíc brzd.

Brzdy pro dieselové motory

„Otevřením nové továrny v České republice Jacobs posiluje svou přítomnost a pružnost v srdci kontinentální Evropy. Tato investice potvrzuje náš závazek vůči evropským výrobcům dílů, s nimiž úzce spolupracujeme,“ vysvětlil ve zprávě společnosti její prezident Dennis Gallagher.

Jacobs Vehicle Systems je světovou jedničkou ve výrobě motorových brzd pro těžké naftové motory a systémů otevírání klapek, dodává nejvýznamnějším výrobcům nákladních aut a motorů. Mezi zákazníky patří Daimler, DAF, Volvo, Deutz nebo Ford Otosan.

Modřice u Brno budou třetí továrnou společnosti. Jacobs Vehicle Systems má teď závod v místě své centrály, ve městě Bloomfield, což je ve státě Connecticut na severovýchodě USA. Další továrna je již deset let ve východočínském Su-čou.

Ilustrační foto.
Mezi českými zaměstnanci se šíří nová praktika. Nepřijít do práce