„Lidsky jsem si sedla s designérkou Nikolou, to pro mě bylo důležité. Navrhla přesně takovou výlohu, která se pro náš obchod hodí. Má to pěknou odezvu, lidé si výlohu prohlíží a fotí," popsala Machová.

Brněnská soutěž Výloha roku spočívá v tom, že vybraní designeři mají omezenou dobu a rozpočet na to, aby navrhli nové výlohy různých brněnských obchodů. Když jsou vše hotové, začne veřejné hlasování. V něm letos zvítězila výloha dobročinného obchodu Nadace Veronice na Pekařské ulici. Za její proměnou stojí designerské studio Hrana z Prahy.

„Chtěli jsme vymyslet řešení, které by slučitelný s jejich rozpočtem, jde přece jenom o neziskovou organizaci. Když by tam byla výloha, která vypadá na první pohled draze, ztratili by na přesvědčivosti," popsal zkušenost designér Jan Mikoška.

Ilustrační foto.
V Žabčicích hořelo v kuchyni rodinného domu, žena má popáleniny druhého stupně

Za soutěží, která se letos konal podruhé, stojí designérka Veronika Rút Fullerová. „S konceptem přišla kamarádka Alexandra Georgescu a já se postarala o praktické domyšlení celého fungování. Pokud vím, tak nikde nic podobného neexistuje," uvedla.

Vizí Fullerové je kromě vzájemné designerské inspirace také, aby se podařilo zviditelnit příběhy schopných lokálních podnikatelů a dodat podnikání v centru novou energii. Právě příběhy zapojených obchodníků budou v dalších dnech pořadatele zveřejňovat na sociálních sítích.

PETRA ŠEBKOVÁ