Vlaky z centra města nezmizí. Projekt městské rychlodráhy, o kterém jako první už na začátku února informoval brněnský Deník Rovnost, totiž počítá s tím, že by stará nádražní budova i nadále sloužila jako jedna ze zastávek plánované regionální železnice. Projektu dali včera dopoledne zelenou také členové grémia k přestavbě Železničního uzlu Brno.

„Projekt rychlodráhy, jak ho přednesl šéf dopravní komise Josef Veselý, je možný a znamená zkvalitnění celé přestavby. Správa železniční dopravní cesty nyní bude zkoumat, zda rychlodráha nemůže ohrozit rekonstrukci. Jakmile to budeme vědět, tak se definitivně rozhodneme,“ prohlásil brněnský primátor Roman Onderka.

Podle něj by dokonce mohla rychlodráha ušetřit až miliardu korun z celkové ceny potřebné na stavbu nového uzlu.

Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek je o prospěšnosti rychlodráhy přesvědčen také. „Projekt rekonstrukce železničního uzlu vhodně doplňuje a zkvalitňuje o silný prvek regionální dopravy. Brno může být vzorem pro ostatní statutární města tím, jak organizuje příměstskou dopravu,“ myslí si Kocourek.

Také vedení Jihomoravského kraje rozšíření o rychlodráhu vítá. „Velmi vítám projekt rychlodráhy, pro kraj je regionální doprava prioritní. Rychlodráha skýtá velké možnosti pro její další rozvoj. Integrovaný systém na jižní Moravě je nejlepší i proto, že je dobře provázaný se železnicí,“ tvrdí hejtman Stanislav Juránek.

Zástupci Koalice Nádraží v centru přesto z nápadu nadšení moc nejsou. „Koncepčně navazuje na odsunuté nádraží a navíc má spoustu chyb. Stanovisko proto žádné zaujímat nebudeme,“ prohlásil Svatopluk Bartík.

Regionální vlaky budou podle návrhu využívat současné vlakové nádraží nedaleko centra a stávající koleje, dálkové pak nové o osm set metrů jižněji. Opuštěnou ulicí, která má být širokým bulvárem spojujícím nové nádraží s centrem by jezdila místo plánované tramvaje rychlodráha. Ta má vést v proskleném tubusu šest metrů nad zemí.

klikněte pro zvětšení