Rozlícení i humoru se nádraží v těchto dnech dostává vrchovatě.
Hned dvě další žaloby přistály na stole Krajského soudu v Brně. Podala je občanská sdružení Děti Země a Stará Osada – Židenice.

„Vadí nám, že stavba se dotkne posledních kousků přírody ve městě. Současně jsme napadli stavební úřad Brno–střed, který nám komplikoval přístup do dokumentace projektu,“ uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země.

Druhému sdružení vadí kromě dopadů na přírodu také to, že magistrát nebral jejich námitky vážně. „Většinou připomínek se zabýval jen formálně. Navíc podle nás není stavba ve veřejném zájmu, protože se nevyplatí,“ shrnul žalobu zástupce sdružení Stará Osada–Židenice Dušan Krátký.

Náměstka primátora Martina Andera prý žaloby nepřekvapily. „Tyto organizace už dlouho upozorňovaly na to, co jim vadí. Žaloba je další logický krok,“ řekl Ander.

Místo soudů legrace. Tak se zase na problémový odsun nádraží dívají brněnští recesisté. Na internetovém serveru Necyklopedia, kde je povolen humorný vandalismus všeho druhu, se objevily „unikátní“ fotografie plánů stavby. Autor se přiznává, že je vyfotil v Číně. Nádraží prý bude „co nejdále od centra, uprostřed močálů v oblasti Komárov.“ Údajně megalomanský projekt autoři internetového článku nazývají Euro-Tunell-Paucza-Jonash. Odlehlá lokalita v Komárově prý byla zvolena proto, že by nádraží mělo plavat.

„Po schválení výstavby Modřické přehrady se městští konšelé rozhodli protlačit do Guinessovy knihy rekordů i tím, že nádraží bude trčet uprostřed přehradního jezera na dubových pilotech. Vlaky k němu budou jezdit po tratích plovoucích na pontonech z volských kůží,“ píše neznámý autor v Necyklopedii.

Nové nádraží pak prý bude mít dokonce dok pro ponorky, přístaviště parníků, vlastní plovoucí vietnamské tržiště a speciální rampu pro ulehčení nástupu žab a pulců.

Zdroj: Necyklopedie