„Dvě občanská sdružení, městská část Brno-Židenice a jedenáct Brňanů podalo žaloby na magistrát,“ uvedla vedoucí odboru územního a stavebního řízení Eva Řehořková.

Nesouhlasí s tím, že úředníci zamítli jejich žádosti o změny v územním rozhodnutí ke stavbě. Žaloby podala sdružení i lidé loni v létě. Až nyní si krajský soud vyžádal od magistrátu podklady. Někteří stěžovatelé chtěli, aby magistrát zastavil přípravy na stavbu nového nádraží, jiní požadovali, aby investor více myslel na snížení hluku a estetiku staveb. Například hnutí Děti Země protestovalo proti kácení stromů.

„Celé řízení i rozhodnutí se nám zdá podivné, neboť v Brně se vždy bojuje proti kácení každého stromu a tady jich je téměř pět set a je ticho,“ uvedl Miroslav Patrik z Dětí Země. Stavba se nejvíc dotkne lidí, kteří bydlí v brněnských Židenicích. Současnou trať totiž budou podle projektu stavební dělníci rozšiřovat. Koleje se tak posunou blíž k domům, kde bydlí lidé.

„Odbor zamítl naše námitky, které jsme podali. Zajímalo nás například, jak vyřeší protihlukové stěny a odhlučnění domů podél trati,“ vysvětlil vloni v srpnu místostarosta Marek Svitavský, proč se vedení židenické radnice postup magistrátu nelíbí.