„Už po druhé světové válce vznikl projekt přestavby nádraží v jeho současné poloze. Přesun je pro Brno nevýhodný například kvůli napojení na městskou dopravu," sdělil například brněnský projektant Josef Myslivec.

Podle odborníka na mostní konstrukce Františka Menšíka není Brnem plánovaný projekt vhodný ani z hlediska bezpečnosti. „Autobusové nádraží, které má vzniknout přímo pod vlakovým, bude v poloze, ve které se v případě takzvané stoleté vody neubrání zaplavení. Nemá ani vyřešené kvalitní napojení vysokorychlostních tratí," uvedl Menšík.

Náměstek brněnského primátora Robert Kotzian však kritiku odborníků odmítá. „Na projektu odsunutého nádraží nic měnit nechceme. Při přípravě podobné stavby se samozřejmě musí počítat i s protipovod­ňovými opatřeními. A připojení vysokorychlostních tratí máme připravené určitě lépe, než zastánci nádraží v centru. Ti by chtěli vlaky do Brna přivést pomocí tunelu pod historickým centrem, což je naprosto nereálné," sdělil Kotzian.

Ministerstvo dopravy v současnosti prověřuje varianty přestavby nádraží. Z šetření vyplyne, která z nich je pro město nejvýhodnější.