VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přesun nádraží provází nejasnosti

Brno - Poloha vlakového nádraží. V Brně snad není člověk, který by na ni neměl názor. Když politici na konci minulého století představili projekt nádražní budovy o osm set metrů jižněji, zvedla se vlna nevole.

12.2.2008 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Odpůrci založili vlastní sdružení, vyvolali referendum. Jen kvůli malé účasti neuspěli a práce na projektu odsunutého nádraží pokračovaly. Někteří poukazovali na to, že za snahou odsunout železniční dopravu jinam jsou lukrativní pozemky u centra. To se potvrdilo letos v lednu. Vyšlo najevo, že České dráhy připravují čtyřicetiletý pronájem budov a pozemků od Svratky po Malinovského náměstí.

„Společnost ČD Reality vyhlásila loni výběrové řízení na výběr partnera pro přípravu, realizaci a rozvoj lokality železniční stanice Brno hlavní nádraží,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Z šesti přihlášených vyhrála firma Brno new station development, kterou účelově založili o měsíc později. „Podobná uskupení velké firmy občas zakládají. Výhodou je, že mají oddělené účetnictví. Někdy to dělají, když nechtějí být s obchodem spojovány. Na první pohled totiž provázanost nikdo nepozná,“ řekl ekonom Marek Hatlapatka ze společnosti Cyrrus.

Jeho slovům by chování všech stran odpovídalo. Provozní ředitel Brno new station development Radek Konečný nejprve sliboval odtajnění vlastníka. „Už brzy se změní vlastník. Pak informace zveřejníme,“ sliboval. Nakonec se přece jen tajilo. Stopy k majiteli totiž vedly ke kyperské společnosti Callies enterprises limited. Brněnský Deník Rovnost však zjistil, že se firma Brno new station development zaštiťuje podporou finanční skupiny AXA. Ta měla zájem spolupracovat na projektu. Až do svého nástupu do funkce generálního ředitele Českých drah prvního února její českou a slovenskou pobočku vedl Petr Žaluda. Zájem skupiny potvrdil i mluvčí drah Ondřej Kubala. Podle něj se o projekt AXA zajímala už loni v květnu.

Náměstek brněnského primátora Martin Ander označil transakci za skrytou privatizaci, radní Jiří Zlatuška mluvil o tunelování. Primátor Brna Roman Onderka si stěžoval, že dráhy nekomunikují. To potvrdil i náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek. „Dráhy si myslely, že když má Brno zástupce ve výběrové komisi, tak už s ním nemusí jednat,“ uvedl Kocourek.

Autor: Filip Sušanka

12.2.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravu na D1 zastavily hromadné dopravní nehody.
AKTUALIZOVÁNO
7 7

Sněhová kalamita v Brně: hromadné nehody blokovaly D1 více jak tři hodiny

Ilustrační fotografie.

Řidiči dostanou přidáno. Odbory se dohodly s vedením dopravního podniku

Brněnské vrcholové sportovní kluby si rozdělí přes šedesát milionů

Brno – Na služby maséra, psychologa, fyzioterapeuta či pronájem sportovišť získají letos brněnské kluby vrcholových sportů více než šedesát milionů korun. V úterý doporučili brněnští radní schválit částku městskému zastupitelstvu.

Omezení aut před nádražím se odkládá na duben. Přípravy brzdí připomínky

Brno – Zklidnění přednádražního prostoru se odkládá. Původně měla podle brněnského náměstka pro dopravu Matěje Hollana platit dopravní omezení od ledna. Kvůli velkému množství připomínek však dopravu přeorganizují nejdříve od dubna.

Rodiče se neshodli a dívku do školy nezapsali. Zastal se jí Ústavní soud

Brno – Dívky, která se po několika dnech ve školní lavici vrátila zpět do školky, se v úterý zastal Ústavní soud. Případ provázelo několik soudních jednání poté, co se odloučení rodiče dívky nedohodli, zda má dítě chodit do brněnské nebo olomoucké základní školy.

Dopravní podnik prodává tramvaje RT6N1. Kvůli technickým obtížím je nevyužíval

Brno - Jedenáct let stály ve vozovnách, potom pár let i přes technické závady jezdily a teď je mají získat noví majitelé. Brněnský dopravní podnik prodává dva tramvajové vozy typu RT6N1, které byly dlouhodobě problémové.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>