Nový městský bulvár, obchody, restaurace, služby, luxusní byty. Atraktivní plochy takzvaného jižního centra, které je v současnosti velmi zanedbané, lákají investory už nyní. Zájem o pozemky ještě vzroste po vybudování nového železničního uzlu.

Kritérium „C“ srovnávací analýzy řeší právě možnosti budoucího využití jižní části města. „Každodenní zátěž desítek tisíc cestujících pohybujících se v prostorách hlavního nádraží zvyšuje atraktivitu doplňujících funkcí navazujících na významný dopravní uzel,“ tvrdí studie.

Budoucí obchody, kavárny a další provozovny tak budou mít šanci oslovit velký počet lidí.

Obě varianty polohy vlakového nádraží s takovým využitím okolních pozemků počítají. Přisunutá poloha však lépe naváže na bližší historický střed města.

„Také nádraží v odsunuté variantě bude součástí nově vzniklého centra. To však může vést k oslabení významu historického centra. Cestující, kteří mají cíl mimo ně, je pravděpodobně vůbec nenavštíví. Pěší dostupnost totiž bude delší než patnáct minut,“ píše se v analýze.

Lépe z tohoto kritéria vychází druhá varianta, která počítá s rekonstrukcí a rozšířením stávajícího nádraží.

„Nové nádraží v přisunuté poloze by svým řešením eliminovalo nedostatky dnešního nádraží, což by byl impulz k dotvoření celého prostoru. Posílí se i vazba na historické centrum a podnítí zájem o investice v nejbližších partiích navrženého bulváru,“ píší odborníci.

Projekty rozvoje celé oblasti počítají i se zřízením veřejné zeleně. Více prostoru dostane při variantě odsunutého nádraží.

Historický viadukt by měl sloužit jako městský park.

Kritérium „C“

C1 – Rozvojový potenciál
C2 – Potenciál komerčního vy〜užití samotné nádražní budovy
C3 – Výsledná bilance nezbytného záboru ploch železničními stavbami na území města
C4 – Významnost bariérového efektu
C5 – Rozsah demolic a závažnost zásahu do památkově chráněných a kulturně cenných objektů
C6 – Kvalita navazujícího řešení silniční sítě
C7 – Možnosti navazující infrastruktury pro cyklodopravu
C8 – Optimální dopravní zatížení ulice Nádražní
C9 – Zatížení obyvatel hlukem systému a provozní podmínky veřejné i individuální dopravy
C10 – Vlastnické vztahy v území