Současná situace nepřeje lidem, kteří se rádi hýbají, ale ani trenérům. „Čas korony mě zastihl v období, kdy jsem měla své živé lekce cvičení plné k prasknutí,“ vzpomíná na čas před epidemií instruktorka zdravého pohybu Zuzana Rybářová. „Najednou se vše zastavilo a já přemýšlela, jak dál. Všechny mé cvičenky fungují na bázi předplatného, chtěla jsem, aby mi vydržely v dobré kondici, než se do tělocvičen zase vrátíme,“ říká. „Navíc po pravidelném cvičení volalo i moje tělo,“ dodává.

Téměř okamžitě začala dávat lekce on-line cvičení na Facebook. „Prozkoumala jsem několik aplikací a nejlíp mi nakonec vyšlo založení si uzavřené skupiny. Do té jsem pozvala všechny své cvičenky a přidala i pár blízkých a známých, kteří mohli přizvat další lidi, kterým by cvičení udělalo radost. Skupina dnes má přes 200 členů,“ raduje se.

Zpočátku „vysílala“ každé pracovní ráno od 8 hodin, stačila půlhodina jednoduchého cvičení. „Začínala jsem opatrně, protože jsem všechny cvičence fyzicky neznala, správným dýcháním, nastavením těla. Šli jsme od základů zdravého pohybu,“ vysvětluje Zuzana Rybářová. Postupně začala dělat pondělky pro bolavá záda, úterky pro protažení, středy pro pevné břicho, čtvrtky pro krásná stehna a hýždě a pátek patřil automasáži pomocí míčků a válce.

Facebook je jednou z možností, kde najdete cvičební lekce. Většina skupin je uzavřených, jako ta Zuzanina, a otevřou se vám po zaplacení příspěvku. Někdy platíte za jednotlivou lekci, jindy máte předplatné na rok. Některé facebookové stránky fungují i jako poradenství, jak zhubnout, jak se udržet v kondici. Lidé si tam společně sdílí své zkušenosti a pokroky, jak se jim daří. Pro mnohé je podobná zkušenost „nakopávací“ a pomáhá jim cvičební plán vydržet.

Aplikace a weby

Další možností jsou aplikace v mobilu. Stačí se podívat do Google Play či do App Store, podle typu vašeho telefonu. Najdete jich tam spoustu, stačí si vybrat. Uspokojí milovníky jógy i pilates, posilování i běhání. Oblíbené je třeba cvičení na 30 dnů, kdy vám virtuální trenér na každý den zadává sadu cviků, kterou je třeba zvládnout, abyste dosáhli svého cíle. Třeba posílit břicho, zhubnout a zpevnit tělo či narovnat bolavá záda. Tyto aplikace jsou často doplněné i nabídkou zdravého jídelníčku. Často je ukázka, třeba na týden, zdarma, a až poté, pokud se neodhlásíte, strhne aplikace peníze z vašeho účtu.

(Z)hubnout můžete i s Deníkem ZDE

Také některé weby, jako například web časopisu Kondice, nabízejí cvičební lekce. Musíte se stát jen členem jejich videoportálu. Stejně tak předplatit si můžete měsíční lekci Hubneme s Deníkem, kde nabízíme na každý den cvičební video a vhodný jídelníček.

Videa, knihy a konzole

V on-line nabídce knihkupectví najdete spoustu cvičebních DVD, které si může objednat domů. Najdete tam jógu, ale i cviky pro rovnou páteř, kondiční cvičení na podložce, ale i hubnutí. Milovníci knih mohou sáhnout po knize. Její výhodou je, že se podrobně dočtete, jak cvičit a čeho se vyvarovat. Není ale tak akční, jako virtuální trenér.

Další možností jsou herní konzole, které zaujmou nejen děti, ale i jejich rodiče. Konzole typu Xbox, Nintendo či Playstation nabízejí nejen virtuálního trenéra, ale i fyzicky náročné hry. Můžete boxovat v ringu, běhat přes překážky, ale i hrát bowling nebo tančit v rytmu posledních hitů. Soupeřit může celá rodina, takže se všichni protáhnete a zároveň pobavíte. Ideální příležitost, jak vytáhnout děti z gauče a donutit je sportovat.

Nevýhodou on-line cvičení je, že nemáte zpětnou vazbu od svého trenéra. Nemůže vás opravit, když děláte něco špatně. I proto se někteří cvičitelé rozhodli, že budou pořádat lekce přes Zoom či Microsoft Teams – platformy, na kterých se koná on-line výuka vašich dětí. Cvičíte v aktuálním čase a jejich výhodou je, že vás trenér vidí a může vám poradit, stejně tak se můžete na něco zeptat. Podívejte se na webové stránky vašeho oblíbeného fitka, třeba také něco podobného nabízí.