Skrývá se však za ní jedna letitá pravda. A pravidlo, kterému nikdo nezabrání, aby platilo dál: kdekoli, kde byla větší poptávka po vstupenkách než jejich nabídka, vždy černý trh kvetl. Kvete i v předprodeji lístků na Kometu a kvést bude v podobných případech i v budoucnu.

Úplně zabránit se mu totiž nedá. Tím spíš ve chvíli, kdy je na 7200 lístků skoro sedmdesát tisíc zájemců (jakkoli je to číslo nadsazené tím, že se o lístky hlásili několikrát dokola ti stejní lidé). Neznamená to však, že by pořadatelé nebo policisté měli v boji s překupníky rezignovat.

I když se totiž černý trh nedá zničit, jde ho velmi razantně omezit. Nedovedu si sice představit, že by se lístky na play off první hokejové ligy losovaly, jako je tomu například se vstupenkami na zápasy fotbalového mistrovství světa. Na to nemá Kometa čas (systém funguje několik měsíců dopředu) a ani peníze.

Mohla by však prodávat vstupenky na jméno. Že to jde, ukázala fotbalová Slavia při prvoligovém zápase proti Baníku Ostrava. Nebo kontrolovat internetová fóra a prostor před halou Rondo.

Hokejový klub Kometa Brno však proti překupníkům vytáhl jen velmi slabou zbraň: snížil limit prodaných vstupenek na jednoho člověka z deseti na pět. A to je škoda.