Ovšem podnětné zážitky je čekají i na přidělené trase. Třeba takový František Černín studuje sociologii a politologii.Kde může lépe porovnat teorie o společnosti s reálným životem, než na těch pár metrech za svými zády? Stává se součástí rytmu města. A už méně vznešeně, neuškodí si na vysoké škole sáhnout na „obyčejnější“ práci. Taková zkušenost bývá někdy velmi motivující.

Odboráři z dopravního podniku ovšem nevidí tuto náborovou akci moc rádi. Podle nich by měl podnik investovat spíš do stávajících řidičů, aby neodcházeli. Studenti získají drahý řidičský kurz a než se to podniku pořádně vrátí, zmizí za svým plánovaným povoláním. Další častou výhradou je, že takoví řidiči mají malou praxi a ve svých rukou budou držet desítky životů.

Studenti však už tím, že zvládli přijímací řízení na vysokou školu dokladují dostatek sebekázně, aby si za volant sednout mohli. Je možné, že experiment rázně ukončí avizované hospodářské problémy. Třeba bude najednou o místa řidičů takový zájem, že na studenty zase zůstanou nárazové brigády.

V každém případě je to lakmusový papírek toho, jak se Brňanům vede. Podle všeho zatím velmi dobře. Vždyť řídit autobus je povolání odpovědné a svým způsobem zajímavé i ušlechtilé. Jsou navíc hůře placené práce. Zájem je ale malý.

Nová jedenáctka se každopádně musí připravit, že ji všichni budou velmi pečlivě sledovat. Vyhazov od zkoušky bude proti případnému selhání legrační záležitostí.