Dráty od rozbušky vedou k logu výrobku, kde je přestříhávají nůžky. Zatímco nůžky jsou namalované, bomba je dokonalou imitací.Firma vzbudila reklamou ohlas. Rozhodování o tom, zda šlo o šíření paniky, ponechme policii nebo radě pro reklamu. Ostatně čas od času se podobné provokace na hraně reklamní etiky objevují. Ale zatímco se etika obvykle řeší spíš ve vztahu k mrtvým zvířatům či ženským ňadrům, narazila tahle reklama nevědomky na docela nový fenomén.

Když v globální vesnici po jedenáctém září umístíte do veřejného prostoru něco, co představuje bombu, vyplašíte lidi teroristickým útokem z východu. Al-Káida, islamisté, sebevražední atentátníci. To nám automaticky naskakuje v hlavách. Rozdíl mezi muslimem a islamistou nevidíme, natolik jsme zmanipulovaní mediálním obrazem islámu. Jsou nebezpeční a umísťují bomby, teď už i na hodiny v centru Brna. A navíc přesně týden poté, co se v Brně objevily karikatury Mohameda.

Muslimové jsou stejně nebezpeční jako křesťané. A arabský islamista se vlastně příliš neliší od českého neonacisty, každá z civilizací má někoho takového. A bomba nad hodinami je jen hloupou reklamní kampaní, která v nás posiluje strach.

Čtěte více: V Brně se objevily imitace bomb. Na hodinách