Cyklisté a pěší výletníci se tam často motají, protože jich je tolik, že jedna úzká cesta kolem řeky jim nestačí. Teď mají konečně šanci, že v budoucnu budou moci využít delší a větší promenádu – z Cejlu až do Komárova povede po nábřeží nový bulvár.Teď je na Radlasu jen nepořádek, špína, odpadky a zarostlá cesta. Město ji chce vyčistit. A bude ho to stát hodně peněz. Ale tahle investice stojí za to. Lépe řečeno, měla přijít už dávno a je dost zarážející, že skoro v centru druhého největšího města v republice chátrá zóna, která by mohla přinést velké oživení městského života. Investicemi do pracovních míst počínaje a příležitostmi k rekreaci pro veřejnost konče.

Brno se opravou nábřeží inspirovalo v Lipsku. To, že tahle část města je špinavá a zarostlá, je ale vidět a pozná to každý, kdo jde kolem. Po tom není nutné pídit se v zahraničí. A když už, měli by si zastupitelé všimnout loftů vybudovaných ze starých továrních hal, kterých roste v německých či rakouských městech stále víc. A inspirovat se jimi. Továrních hal je kolem Svitavy z Maloměřic až do Komárova totiž víc než dost.

Chátrající nábřeží Svitavy není problém současného zastupitelstva. Chátrá mnohem déle. Zbývá jen doufat, že rekonstrukce nepotrvá stejně tak dlouho.

Čtěte více: Brno chce mít nové nábřeží