Podle všeho se v pondělí odpoledne všichni lidé mířící z města na okruh paradoxně tak snažili vyhnout Úvozu, až se sešli na Cejlu a Kolišti. Aby si svorně potrénovali rozjíždění a brzdění v několikametrových intervalech.Uzavřená Husova opět bolestně ukázala, že aut je prostě mnoho. A až skončí prázdniny, čeká Brno dopravní zácpa apokalyptických rozměrů.
Všechno zlé je snad ale k něčemu dobré. Ve chvíli, kdy je hladký průjezd městem v autě asi stejně pravděpodobný jako výhra v ruletě, si mnoho lidí takovou cestu rozmyslí. A každé auto, které zůstane doma, lidem ve městě uleví. Navíc je třeba zřejmě skutečného šoku, aby lidé své dopravní návyky přehodnotili.
Podpora cyklistiky je už ohraný požadavek. Odvážit se na bicyklu bez helmy, jen tak do práce, to chce přes všechny proklamace otrlou duši. A pro řadu Brňáků to prostě není dostatečně sexy. Stejně jako cestování tramvají či trolejbusem. Městu budou zkrátka ještě dlouho naprosto vládnout spalovací motory.
Ale i ty by mohly být menší. S tím, jak se klima blíží středomořským poměrům, mohly by se daleko víc v ulicích objevovat malé motorky a skútry. Pomohlo by, kdyby jim město vyhradilo speciální parkovací plochy. Místo jednoho auta se tam vejde hned několik. Stačí namalovat jen pár čar na zem, parkovacích domů netřeba.
Škoda, že tato podaná ruka chybí. Ale z druhé strany už se napřahuje oblíbená neviditelná ruka trhu. Ceny benzinu a nafty mění jízdu automobilem v luxus. Takže až se třeba Husova za více než rok otevře, bude v Brně na silnicích volněji.