Evropská unie podpoří jak železniční tak silniční dopravu. Mezi tou silniční chybí tolik diskutovaná R43, která měla ulevit dopravě z Brna do Svitav. Odsunuté nádraží naštěstí nechybí. Pokud se brněnští zastupitelé konečně přestanou přít, jestli bude nádraží pod Petrovem nebo o kilometr dál a pustí se do přípravy projektu, z balíku poskytnutého Evropskou unií možná dokonce i něco dostanou. Skutečné získání peněz je totiž ještě podmíněno vypracováním kvalitního projektu.

Problém s brněnským nádražím je už mnohem dál než v době, kdy se mluvilo o tom, zda nádraží odsunout nebo neodsunout. Teď už víme, že ho odsuneme. A je jedno, jestli to bude zelené nebo modré rozhodnutí, jestli ho podpořili obyvatelé Brna v referendu nebo kdo za něj demonstroval. Brno má možnost dosáhnout na dotace, které mu jen tak někdo nenabídne.

Radniční slovní přestřelky by proto měly být nahrazeny konstruktivním přístupem odborníků, kteří vědí, jak slíbené peníze do Brna skutečně dostat. Zatím jen víme, že je v Bruselu mají. Zadarmo je ale nedostaneme. Tohle totiž už není předvolební míting, ale skutečná práce pro vedení druhého největšího města v republice.