VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na co je reforma

Koment - Jak přežít vládní reformu? Člověk každý den mnohokrát vidí a cítí, jak se všechno kolem zdražuje. A tak všude platíme o pár korun víc, až to v denním součtu dá klidně navíc pár stovek.

21.1.2008
SDÍLEJ:

Klára KubíčkováFoto: DENÍK: Archiv

A prý se nám to vrátí na daních. Daňová reforma je zašmodrchaná. Málokdo, pokud nemá ekonomické vzdělání nebo nepracuje jako účetní či mzdový poradce, chápe pojmy jako superhrubá mzda nebo reálná sazba.

A tak nám nezbude než čekat, co se nám na začátku února objeví na výplatních páskách. Už teď ale víme, že kvůli rovné dani a superhrubé mzdě si polepší jen ti nejchudší a nejbohatší. Lidé s průměrným příjmem rozdíl téměř nepoznají. K čemu je tedy taková reforma? Přiteče díky ní do státního rozpočtu víc peněz? Bylo by logičtější se ptát, kolik za takovou reformu zaplatíme – kdo proškolí úředníky a účetní, kteří musí změny ovládat, kdo vytiskne nové daňové formuláře?

Lidé nevědí, co se mění, nevědí proč a nevědí, jestli to státu pomůže. Někdo někdy slíbil rovnou daň, a protože ta by ohrozila sociálně nejslabší vrstvy, vymyslela vláda berličku, která její dopady zmírní. Nic proti rovné dani. Neměl by se ale obyčejný člověk jednoduše dozvědět, na co je to celé vlastně dobré? Možná by pak lidé přestali na reformu nadávat, kdyby věděli, čemu pomůže.

Stačí říct: rovná daň je dobrá pro rozhýbání ekonomiky a průhlednější účtování. Zavedli ji už na Slovensku a mají s ní dobré výsledky. Průměrná mzda tam vzrostla a jejich ekonomika je schopná přijmout euro dřív než Česká republika. To má logiku. A soudný člověk, byť by to znamenalo, že si připlatí, to pochopí. Zatím jsme ale bohužel byli zvyklí spíš na to, že peníze, které platíme státu, často mizí ve zvláštních černých dírách. Ať už se jim v historii říkalo jakkoli, privatizací počínaje a tunelováním konče.

21.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravu na D1 zastavily hromadné dopravní nehody.
AKTUALIZOVÁNO
7 7

Sněhová kalamita v Brně: hromadné nehody blokovaly D1 více jak tři hodiny

Ilustrační fotografie.

Řidiči dostanou přidáno. Odbory se dohodly s vedením dopravního podniku

Brněnské vrcholové sportovní kluby si rozdělí přes šedesát milionů

Brno – Na služby maséra, psychologa, fyzioterapeuta či pronájem sportovišť získají letos brněnské kluby vrcholových sportů více než šedesát milionů korun. V úterý doporučili brněnští radní schválit částku městskému zastupitelstvu.

Omezení aut před nádražím se odkládá na duben. Přípravy brzdí připomínky

Brno – Zklidnění přednádražního prostoru se odkládá. Původně měla podle brněnského náměstka pro dopravu Matěje Hollana platit dopravní omezení od ledna. Kvůli velkému množství připomínek však dopravu přeorganizují nejdříve od dubna.

Rodiče se neshodli a dívku do školy nezapsali. Zastal se jí Ústavní soud

Brno – Dívky, která se po několika dnech ve školní lavici vrátila zpět do školky, se v úterý zastal Ústavní soud. Případ provázelo několik soudních jednání poté, co se odloučení rodiče dívky nedohodli, zda má dítě chodit do brněnské nebo olomoucké základní školy.

Dopravní podnik prodává tramvaje RT6N1. Kvůli technickým obtížím je nevyužíval

Brno - Jedenáct let stály ve vozovnách, potom pár let i přes technické závady jezdily a teď je mají získat noví majitelé. Brněnský dopravní podnik prodává dva tramvajové vozy typu RT6N1, které byly dlouhodobě problémové.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>