Takové číslo jasně dokladuje, jak je funkce, kterou Tržil přebírá, důležitá.

Pozitivní přitom určitě je, že nový šéf nebude dopravku řídit od stolu. Protože má rodinu v Lednici, musí každý týden do Prahy dojíždět autem. Přitom má jedinečnou možnost zkontrolovat výkony svých podřízených a důkladně poznat zvyky dálničních pirátů. Zkrátka, bude v první linii.

Zatím jeho návrhy vypadají rozumně. Méně zbytečné šikany, více policistů v terénu, konec megalomanských akcí. A speciální přístup k motorkářům, mezi kterými přibývá mrtvých dramaticky rychle.

Má však nad sebou bič statistiky. Čísla nelžou, takže se uvidí, jak Tržilovy metody zabraly.

Zákony a represe ale nejsou všechno. Paradoxně se ukazuje, že nejjednodušší cestou, jak snížit počty mrtvých, nejsou tisíce lidí v uniformách, ale dálnice. Umírá na nich o polovinu méně cestujících než na vytížených silnicích.

Jižní Morava tak bude krvácet do doby, než se podaří konečně postavit dálnici na Vídeň a rychlostní silnici na Svitavy. Každé zdržení znamená další zbytečné mrtvé. Okraje cest už mnohde připomínají spíše hřbitovy.

Tržil se tedy může snažit jak chce, klíč k bezpečnější dopravě mají v rukou politici a stavaři. Pro jižní Moravu by proto bylo nejlepší, kdyby příští ministr dopravy byl ze Znojma nebo z Blanska. A kdyby nesnášel létání.