Cestující má od státního podniku na výběr dvě možnosti. Buď drahé pendolino, nebo zoufale pomalý rychlík. V prvním případě se do Prahy dostane stejně rychle jako autobusem, pokud na dálnici není problém. Druhá možnost je spíše pro různé výstředníky a fanatické milovníky železnice. Ministerstvu se každopádně v tomto ohledu jedna věc daří. Zabránit, aby se na koleje dostala konkurence a nabídla lidem kvalitní, levnou a bezpečnou dopravu mezi dvěma největšími městy ve státě.

O bídných službách Českých drah už ostatně bylo řečeno dost. Ty se starají především o to, aby pronajaly pozemky na lukrativních místech. Jak neprůhledné to bylo v případě brněnského nádraží, jsme už viděli. Nynější šéf drah Petr Žaluda předtím pracoval ve firmě, která pozemky získala. To je náhodička. To samé si užili i Pražané s Masarykovým nádražím, které jim teď možná navíc nakonec i zruší. Zatímco my mámé své Brno new station development s vlastníkem na Kypru, oni mají své Masaryk station development. Věci se zkrátka hýbou správným směrem. Řebíček si při pohledu z okénka letadla může mnout ruce. Navíc, kdyby náhodou Úřad pro civilní letectví neměl volný let, může využít České aerolinie. Létají teď častěji. Apan ministr na to jistě má.