Na začátku přednášky se lidé seznámili s investováním a nejčastějšími chybami. „Spousta investorů-začátečníků si myslí, že je potřeba mít spoustu peněz. Nejdůležitější však je spousta trpělivosti a času. Čím déle investici podržíte, tím větší výnosy vám přinese,“ uvedl ředitel investičních produktů ING Bank Petr Žabža.

Varoval své klienty před takzvanými vykuky, kteří myslí spíše na tučnou provizi než na dobro klientů. „Používají k tomu třeba vysoké poplatky. Pokud jsou ve smlouvě složitě vysvětlené, či uvedené malým písmem pod čarou, je to past,“ zdůraznil Žabža. Výhodné poplatky jsou podle Žabži dobře vysvětlené, nulové nebo velmi nízké.

Výhodnou investici lidé často propásnou, protože používají jiný systém mozku, než by měli. „O investicích bychom měli přemýšlet pomalým systémem, který nás nutí vše dobře promýšlet. Systém rychlý nás vede k automatickému jednání. Třeba když automaticky uskočíme před blížícím se autem,“ vysvětlila ředitelka investiční společnosti Fidelty Eva Miklášová

Ke špatným investicím stahuje lidi také efekt stáda. Proto pak podle Miklášové lidé přehnaně nakupují nebo prodávají akcie. Vidí to u druhých. „Přitom by se měli chovat přesně naopak. Když jedni akcie prodávají, druzí je levně koupí a naopak,“ uvedla.

Konec konference patřil digitálnímu vývoji v bankovnictví. Odborník Michal Míka upozornil, že polovina společností nebude v roce 2050 existovat. „Umělá inteligence třeba jednou nahradí lidské síly. Je proto dobré si při investování rozmyslet, zda takový obchodní model bude za třicet let ještě existovat,“ varoval Míka.

Umělá inteligence zastupuje lidi už dnes. Využívá ji třeba aplikace Lemonade, která řeší vzniklé škody při autohavárii. „Řidič vše nahlásí přes aplikaci, pošle i fotky. Umělá inteligence mu pak pošle ihned peníze. Dokáže totiž rozlišit, zda klient lže, nebo ne. Pokud si není jistá, práci převezme člověk,“ popsal Míka.