Má podle vás Brno jisté, že peníze z Bruselu na přestavbu nádraží nakonec dorazí?
Ne. To, že teď Evropská komise schválila operační program doprava, ještě neznamená, že peníze získáme. Součástí tohoto programu je seznam, který ale není pro komisi závazný. Do boje o peníze ještě Správa železniční dopravní cesty s žádostí teprve půjde.

Politici, kteří chtějí nádraží v jižní poloze nebo i silnici R43 vedenou přes Bystrc, často upozorňují na to, že Strana zelených lobbuje v Bruselu za to, aby tyto stavby nestály.
To musím odmítnout. Strana zelených kritizovala odsun nádraží v Bruselu pouze jedenkrát. A to na společné prezentaci státu, Jihomoravského kraje a města před téměř dvěma lety. Tehdy tam vystoupil s připomínkami poradce zelených v evropském parlamentu Ondřej Liška.

Například bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský ale říká, že vaše protesty jsou neustálé.
To jsou fámy. Evropská komise nepotřebuje slyšet připomínky Strany zelených. Na webových stránkách města jsme umístili analýzu, která srovnala dvě možnosti – nádraží v odsunuté i přisunuté poloze. Výsledky, které jsou jednoznačně pro nádraží v centru města, si už určitě přečetli. K tomu nás nepotřebovali. Myslím, že o nás mluví někteří politici jako o těch, kteří zastaví plánované stavby. Přitom to ale říkají jen proto, aby v případě neúspěchu žádosti o dotaci mohli na někoho ukázat prstem a označit jej za viníka. Tím ale nevyřeší podstatný problém. A tím je nepřipravenost a nepromyšlenost některých plánů.

Proč myslíte, že Brusel nepodporuje stavbu rychlostní silnice R43 do Svitav?
Je to důsledek toho, že kraj ignoroval všechny evropské požadavky. Čtyřproudová silnice tohoto typu nesmí vést přes zastavěnou oblast. Přitom je silnice naplánovaná přes Bystrc. A také přes některé obce u Brna. To je pro Evropskou unii nepřijatelné.