VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli nadšení z lanovky se mi lidé smáli, vypráví ředitel dopravního podniku

Brno /ROZHOVOR/– Dopravní podnik řídí Miloš Havránek osm let. K řidičskému průkazu na osobní auto a motorku za tu dobu přidal také oprávnění k řízení tramvaje, historické tramvaje i autobusu či kamionu. Pod jeho vedením pracuje podnik nejen na přípravě oslav sto padesátého výročí městské hromadné dopravy v příštím roce, ale také se začíná připravovat na každoroční letní opravy tramvajových tratí a jejich další rozvoj. „Dopravní problémy má momentálně skoro celé Brno. Snažíme se opravy koordinovat a některé z nich, třeba ulice Veveří, proto musí počkat,“ říká.

25.5.2018 1
SDÍLEJ:

Rozhovor na konci týdne s generálním ředitelem brněnského dopravního podniku Milošem Havránkem.Foto: Deník / Attila Racek

Blíží se mezinárodní přehlídka ohňostrojů Ignis Brunensis. Jak se na to připravujete?
Pro nás je to jednoznačně velká zkouška. A je dobře, že to tak je. Každý rok si díky akci vyzkoušíme naši schopnost masivních přeprav. Jsou totiž mimořádné situace, kdy na městskou hromadnou dopravu může být kladený mimořádný nárok, a zda jej zvládneme, si prověřujeme právě při ohňostrojích. Na brněnskou přehradu jedou na ohňostroj desítky tisíc lidí a desítky tisíc pak zase zpátky. Máme proto nachystanou stovku autobusů a osmdesát tramvají. Rád pak postávám na lávce v Bystrci, odkud sleduji, jak kolegové provoz řídí. Jsem na ně při tom pyšný, jak dobře jej organizují.

CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE V SOBOTNÍM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST

Vzpomínáte si na nějakou nepříjemnost spojenou s masivní přepravou lidí při podobných akcích?
Uvedu případ z nedávného Majálesu. Řídil jsem autobus linky 52 a 53. Na Hlinkách byla hromada lidí, vůbec jsem netušil, že se tolik cestujících do autobusu vleze. Vystupovali potom dvě minuty. Přijel jsem na Mendlovo náměstí a s hrůzou jsem zjistil, že už jsem zase měl být tři minuty na cestě. Největší zdržení proti jízdnímu řádu způsobuje kromě špatné dopravní situace v Brně také dlouhý nástup a výstup cestujících. S tím se prostě nedá nic dělat, tyhle masivní přepravy se jím vyznačují. Kolegové ale mají připravené třeba záložní vozy či posilové spoje, díky nimž nápor zvládají. Mám radost, že při masivních přepravách je většinou méně nehod, protože se na to všichni více soustředí.

Do univerzitního kampusu měla vést také lanovka. Jak to vypadá s plány na ni?
Přiznám se, že jsem byl projektem v počátku nadšený, teď už tolik ne, když vidím, že se o tom pořád jen diskutuje a pořád sek tomu něco přidává. Říkám si, že pokud si někdo neuvědomuje, že lanovka je pro město hodně zajímavá, tak já určitě nebudu ten, kdo ji bude prosazovat. Když jsem takový názor vyslovil, lidé se mi mockrát smáli. Lanová dráha ale smysl dává. Samozřejmě by měla být v závazku veřejné služby podobně jako lodní doprava. Tyto projekty ale zatraktivňují městskou hromadnou dopravu. Obrovský význam to má z hlediska stavby. Ať už se jedná o koleje nebo silnice, obojí musí vést přes něčí pozemky a ty je nutné získat. Co se týče lanové dráhy, potřebujete jen patku pro stožár. Jinak je to vše nad zemí. Potřebujete pouze místo pro startovací a konečnou stanici. Je to jednodušší.

Miloš Havránek
• Miloš Havránek se narodil v Brně v roce 1965, ve městě žije dodnes.
• Vystudoval Vysokou školu dopravní v Žilině.
• Brněnský dopravní podnik vede od 15. května 2011, předtím pracoval také pro městskou akciovou společnost Brněnské komunikace.
• Je ženatý, má dvě dcery a tři vnuky.
• Jeho velkým koníčkem je doprava. Může řídit auto, motocykl, kamion, autobus, tramvaj i historickou tramvaj. Do budoucna má v plánu pořídit si také řidičský průkaz na trolejbus.
• K jeho koníčkům patří také sport.
• Když si chce odpočinout, vezme si víkendovou směnu řidiče. Střídá přitom řízení tramvaje a autobusu.

Autor: Pavla Hloušková

25.5.2018 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

SERVIS

Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 12 200 Kč Pomocní dělníci ve výrobě KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 5. Poznámka: KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ, První kontakt telefonicky, Požadujeme spolehlivost a pracovitost. Pracoviště: Volynov s.r.o., Vodařská, č.p. 232, 619 00 Brno 19. Informace: Vira Hryha, +420 608 380 745. Výroba - Výroba Montážní dělník 20 000 Kč Montážní dělníci výrobků z ostatních materiálů Pracovník na výrobu modelářských potřeb. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 27000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: První kontakt e-mailem info@mejzlik.eu nebo telefonicky 9:00-14:00 hod., Jedná se o výrobu karbonových vrtulí pro modely letadel a drony s exportem do celého světa., Nabízíme:, stravenky, 5 týdnů dovolené, flexibilní pracovní doba, jednosměnný provoz, pitný režim na pracovišti, možnost ovlivnit výší výdělku. Pracoviště: Mejzlík modellbau s.r.o., Šámalova, č.p. 1537, 615 00 Brno 15. Informace: Mgr. Klára Mikelová, +420 775 164 494. Výroba - Výroba Obsluha strojů 102 Kč Obsluha strojů na balení, plnění a etiketování KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 102 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: KRÁTKODOBÉ ZAMĚSTNÁNÍ - agenturní zaměstnání, První kontakt se zaměstnavatelem osobně ÚT a Pá 9 - 10 hodin na kontaktní adrese Koželužská 9, 602 00 Brno, , Dobrý zdravotní stav. Samostatnost. Spolehlivost.. Pracoviště: Findwork cz s.r.o., Dobrovského, č.p. 824, 612 00 Brno 12. Informace: Jiří Karmazin, +420 543 422 774. Výroba - Chemičtí inženýři a specialisté v příbuzných 44 256 Kč Chemičtí inženýři a specialisté v příbuzných oborech chemický inženýr/ka - specialista. Požadované vzdělání: vysokoškolské. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 44256 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: První kontakt e-mailem nebo telefonicky, Požadavky:, Ruský jazyk-C2, angličtina-C1, Technická podpora pro software z oblasti chemického inženýrství pro oblast Ruské federace., Souhlas zaměstnavatele se zaměstnaneckou/modrou kartou. Pracoviště: Bryan research & engineering, s.r.o.-prac., třída Kpt. Jaroše, č.p. 1891, 602 00 Brno 2. Informace: Lucas Garfield, +420 773 592 000.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opravy kolejí ve spodní části ulice Masarykova.
6

Projet centrem je adrenalin, komentují řidiči rozkopanou Masarykovu

Na přesně padesát let staré události upozornily v úterý odpoledne projevy, protestní písně a info
9

Jakubským náměstím zněly protestní písně. Připomněly srpen 1968

Bývalý důstojník: Kdybychom stříleli, v Brně by nepřistálo ani jedno letadlo

Brno /ROZHOVOR/– V armádě se podílel na protiletadlové obraně Brna a o možném vzdušném nebezpečí věděl, už když bylo ve vzdálenosti dva tisíce kilometrů. Přesto mohl jednadvacátého srpna před padesáti lety jen bezmocně sedět se založenýma rukama a na nálet letadel Varšavské smlouvy nedbat. Když měl později se vstupem vojsk na československé území souhlasit, neudělal to. I kvůli tomu ho později vyhodili z armády. „Pár z nás řeklo, že nesouhlasí. Tím jsme si podepsali rozsudek,“ vzpomíná Aleš Kuchař.

AKTUALIZOVÁNO

Zelené autobusy FlixBus nově spojí Brno se Zlínem

Brno /ANKETA/ – Vila Tomáše Bati nebo více než dvanáct set zvířat v tamní zoo láká lidi k návštěvě Zlína. Z Brna se tam od 2. září cestující dostanou zase o něco snáz, a to více než čtyřiceti pravidelnými spoji týdně, které zavedl zelený přepravce FlixBus.

Z aut bral elektroniku, nepohrdl ani parfémy. Sérii vloupání ukončili policisté

Brno /VIDEO/ – Vždy poškodil zámek u dveří a vzal, na co přišel. Dohromady vykradl patnáct aut. Sérii vloupání do vozů nedávno objasnili brněnští kriminalisté, podařilo se jim dopadnout podezřelého muže. „Obviněný má bohatou trestní minulost,“ upřesnila policejní mluvčí Petra Hrůzová.

Muže zavalil laboratorní přístroj. Skončil v nemocnici

Brno – K člověku, kterého v laboratoři v brněnské Žižkově ulici zavalil těžký přístroj, vyjeli v úterý krátce po jedné hodině odpoledne jihomoravští hasiči. Muž utrpěl těžká poranění.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT