Lávka rozdělená na dvě části je dlouhá celkem 110 metrů. Její kratší část překonává rušnou ulici Koliště v poměrně značné výšce. Mělo to svůj důvod. Dopravní podnik požadoval, aby pod mostem mohly při výluce jezdit trolejbusy. „Výstavba lávky stála dvanáct milionů korun," zjistil odborník na mosty Dušan Josef.

lávka přes Koliště k IBC
- účel: pro chodce
- typ: lávka
- materiál: ocel, železobeton
- vznik: 1998
- architekt: Eva Jiřičná a tým brněnských architektů
- délka: 110 metrů
- váha: 80 tun
- cena: 12 milionů
- délka stavby: 7 měsíců
- zajímavost: v zimním období je mostovka zespodu vytápěná

Při plánování se nezapomnělo ani na vozíčkáře a dětské kočárky, nechybí proto rampa. Autoři se zaměřili také na problém námrazy v zimě. „Mostovka je proto vytápěná," připomněl zajímavost Josef. Pokud venkovní teplota spadne pod nulu, teplotní čidla zapnou elektroohřev panelů, po kterých lidé chodí.

Na projektu se podíleli a dohlíželi na něj brněnští architekti Antonín Pechal, Ludvík Grym a Jindřich Škrabal. „Autorka ukázala velký smysl pro jednoduchost detailu a jeho provedení," pochválil Pechal ve své knize o mostech práci týmu Jiřičné.

Podle něj se při stavbě použilo mnoho tehdy nových konstrukčních prvků. Mezi nimi železobetonové panely s čočkami, zábradlí ze speciálního kovového materiálu a provázané ocelové pruty.

Netradiční esovité klikatění delší části lávky od budovy pojišťovny ke komplexu podle architektů nebyl ani tak designový záměr, jako nutnost. „Je to výsledek majetkoprávních vztahů a požadavku, aby se nemusely kácet stromy," vyjádřil se již dříve pro Rovnost Škrabal.

V podvečer devátého dubna 1998 z lávky lidé mohli sledovat první přistání vrtulníku na heliportu tehdy nově otevřené budovy centra.