Stavebníci ji dokončili za pět let na konci osmdesátých let minulého století. „Překonává dálniční přivaděč, tramvajové koleje, místní silnici a ještě železniční trať. Obsahuje čtyři příjezdní a výjezdní rampy," popsal Josef úlohu estakády, která převádí brněnský dopravní polookruh ze směru od Černovic do Židenic podél Olomoucké výpadovky.
Půdorysně zakřivený hlavní most je 185 metrů dlouhý a třicet metrů široký, zahrnuje i lávku pro pěší. Silnice je čtyřproudá, v každém směru se dvěma semafory. „Stavba je zvláštní i počtem pilířů, je jich téměř stovka," spočítal Josef.
Stála pětatřicet milionů korun. „Pod pilíře bylo nutno kvůli stabilitě zabudovat 240 pilot dlouhých až patnáct metrů. V blízkém okolí jsou totiž tekuté písky," dodal Josef.
Estakáda přivádí auta rovnou mezi městskou zástavbu a čelí velkému dopravnímu zatížení. Projede po ní zhruba dvaadvacet tisíc aut denně, z toho téměř tři tisíce nákladních. „Před šesti lety byla hustota provozu na mostě Otakara Ševčíka dokonce více než čtyřicet tisíc aut za den," doplnila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.
Odlehčení dopravy a úlevu místním má v budoucnu přinést výstavba židenického úseku Velkého městského okruhu s tunelem pod sídlištěm Vinohrady, ale i oprava mostu.