Podle odborníka přes mosty v Brně a okolí Dušana Josefa jde o nejdelší lávku pro pěší v regionu. „Delší najdeme pouze nad kolejištěm v České Třebové," tvrdí ve své publikaci o moravských mostech.

V místě pod více než dvacíti kolejemi si původně pěší mohli naplánovat cestu podchodem. „V osmdesátých letech minulého století jej použili pro horkovodní potrubí vedoucí teplo do tehdy nových brněnských čtvrtí Líšeň a Vinohrady. Kvůli bezpečí ho proto uzavřeli," zavzpomínal Josef.

Maloměřická železná lávka s asfaltovým povrchem spojuje Slaměníkovu ulici a křižovatku Kulkova-Hády-Podzimní. Lomený vstup směřuje k cementárně.

Rád se po ní prochází třeba Brňan Ladislav Mirvis Mirvald. „Lávka je zajímavá i pro studium zvuku. Studenti Vysokého učení na ni na jaře nalepili snímače a měřili zvukové vlnění a přenášení zvuku. Je to mikrofon lokality," popsal muž. Střádá časosběrná videa právě u mostů z pohledu zvuku.

Depo zvané Majlont na úpatí kopce Hády navrhli v padesátých letech do místa mokřadů. Dokončili jej v roce 1964. Stalo se jedním ze čtyř největších dep v republice. Nedávno se traťový úsek Maloměřice – Židenice dočkal modernizace.

Maloměřice - lávka
Účel: pro chodce
Typ: trámový
Materiál: železo, ocel, asfaltový povrch
Délka: 250 m
Výška nad terénem: 12 m
Zajímavost: nejdelší lávka pro pěší v Brně a okolí