Další díly seriálu
Test restaurací najdete
ZDE

Po schodech scházíme do oranžově laděného prostoru brněnské restaurace Aura. Usedáme ke stolu, téměř okamžitě k nám přichází číšnice. Místo pozdravu rovnou servíruje dvě rajské polévky z obědového menu. Ptáme se na jídelní lístek a dozvídáme se, že v době obědů si kromě menu nic objednat nemůžeme.

„To je první vážná chyba. Standardně mají restaurace nabízet kompletní nabídku. Pokud to nedělají, mají na to upozornit alespoň na internetových stránkách. To se nestalo,“ upozorňuje šéfkuchař restaurace Šelepka Ivo Ševčík. Restauraci Aura v Králově Poli hodnotil pro další díl seriálu Brněnského deníku Rovnost Test restaurací.

Pouštíme se do rajské polévky s rýží. S tou je šéfkuchař hodně nespokojený. „Je studená a bez chuti. Má sklovitý povrch, připomíná mi instantní,“ hodnotí Ševčík. S objednáním dalších chodů obsluha mešká. „Dnes je teplo, proto se nás už dávno měli zeptat, jestli si nedáme něco na pití,“ dodává šéfkuchař.

Jako druhý chod si objednává vrabce se špenátem a bramborovým knedlíkem. „Špenát je poměrně dietní a příliš řídký. Vrabec měl být v jednom kuse. Místo toho jej kuchař nakrájel na mnoho malých kousků,“ upozorňuje Ševčík. Obecně je podle něho úroveň obědového menu v některých jiných restauracích vyšší. „Podle toho, jakou si dá kuchař práci s přípravou obědového menu, vlastně poznáte, jaký je profesionál,“ vysvětluje hodnotitel.

Prostudoval si i klasický jídelní lístek restaurace. I když se podnik zaměřuje na jídla v souladu se zdravým životním stylem, podle Ševčíka může být nabídka nápaditější. „Nabízejí velké množství receptů z kuřat nebo ryb. Takový sortiment mne jako klasického strávníka nezaujme,“ říká Ševčík. Dodává, že nabídku může kuchař obohatit například králičím masem, když už se chce vyhnout vepřovému a hovězímu.

Vysvědčení brněnské restaurace Aura.

Obsluha si nevylepšuje pověst ani po obědě. Krátce po odnesení talířů přináší číšnice k našemu stolu čisté příbory pro další strávníky. „Připadám si jako v závodní jídelně s obsluhou. Personál dává člověku najevo, aby se rychle najedl a uvolnil místo dalším,“ komentuje Ševčík. Dodává, že takové prostředí se vůbec nehodí například pro pracovní schůzku.

Plus za kávu

Chuť spravuje šéfkuchaři alespoň káva. Je poctivá. „Pěna na espresu dlouho drží a káva má intenzivní chuť,“ popisuje znalec. Dodává, že obsluha měla kávu přinést současně s objednanými dezerty. „Takhle vypiji kávu a zákusek budu jíst suchý,“ popisuje další zásadu Ševčík. Čokoládový dezert s krémem hodnotí jako chutný a vláčný.

Zatímco menu i obsluha restaurace jsou podprůměrné, podařilo se majitelům vytvořit příjemné prostředí. I když je podnik ve sklepních prostorách, jsou barvami prosvětlené a vzdušné. „Doporučuji změnit hudbu. V rádiu je stejně moc reklam. K jídlu je nejlepší ticho nebo nějaká decentní hudba,“ radí Ševčík.

Tvrdí, že do Aury už pravděpodobně nezavítá. „Personál mě nepřesvědčil, abych se vrátil. Na druhou stranu mě překvapuje, kolik sem chodí lidí. V okolí je zřejmě menší konkurence. V centru města by s takovým přístupem neuspěli,“ uzavírá Ševčík.

KLÁRA ŽIDKOVÁ