„Trolejbusy tam jezdí hlavně ráno a večer, při střídání směn a cestě do vozoven. Potkat je na malém městském okruhu na Kolišti tedy není nic výjimečného,“ vysvětlila mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová.

Souhlasí s ní například Eva Škorcová. „Bydlím tady nedaleko. Často chodím na procházku, občas kolem nějaký trolejbus projede. Asi když je někde výluka,“ myslí si Škorcová.

Elektrické vedení na Kolišti spojuje Křenovou ulici s Kounicovou, a tvoří tak jednu z tratí pomocných linek. „Podobných úseků je v Brně víc. Celkově měří šest kilometrů. Ztrácejí se většinou na křižovatkách, kde navazují na trasu běžných spojů. Jsou důležité, protože zrychlují přesun vozů po městě,“ uvedla Pohanová.

První trolejbusy začaly v Brně jezdit v červenci 1949. Síť podpůrných vedení však vznikala postupně. „Kounicovu ulici a Křenovou jsme propojili až v roce 1995, po reformě městské hromadné dopravy,“ řekla Pohanová.

O tom, že by se trolejbusy na Kolišti využívaly pro pravidelnou přepravu cestujících, vedení dopravního podniku neuvažuje. Podle Pohanové není taková linka potřeba. Koliště je i tak hodně zatížené, neustále se tam tvoří zácpy. „Linka číslo sedmašedesát, která po ulici jezdí, patří ke spojům s největším zpožděním,“ řekla Pohanová.

Stejný názor má i policistka, která v ulici řídí dopravu. „Nedovedu si představit, že by provoz na malém městském okruhu brzdily ještě trolejbusy. I tak zde řidiči ve špičce často uvíznou v zácpě,“ konstatovala.

Přesto se lidé po Kolišti občas v trolejbusu svezou. Naposledy měli možnost vyzkoušet netradiční trasu ze zastávky Česká, přes Koliště až do vozovny v Husovicích letos v červnu. Speciální linky jezdily jako doprovodný program ke sto čtyřicátému výročí založení městské hromadné dopravy v Brně.

HELENA ČTVRTEČKOVÁ