Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ústí tunelů připomíná katedrálu

Brno - Je pravé poledne a většina brněnských rodin klidně obědvá. Ne však ty, které žijí v ulici Dobrovského. Pod ní totiž dělníci razí budoucí Královopolské tunely a lidé se bojí následků stavby.

6.5.2008
SDÍLEJ:

O třicet metrů za jeden měsíc se posouvají dělníci, kteří razí Královopolské tunely pod zástavbou.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Celá ražba je ale podle stavařů tak důkladně propočtená, promyšlená a zajištěná, že žádné velké nebezpečí nehrozí. „Pokud nepočítáme se zemětřesením, tak si troufnu říct, že jsme připraveni na všechno. Jistotu, že se nic nestane, samozřejmě nikdy mít nemůžeme. Ale jsem si jistý, že jsme udělali pro bezpečnost obyvatel a jejich domů maximum,“ tvrdí ředitel výstavby Královopolských tunelů Vladimír Macík.

První tunel bude dlouhý dvanáct set a sedmatřicet metrů a povede pod ulicí Dobrovského. „Druhý královopolský tunel bude měřit o jedenadvacet metrů víc a povede souběžně s prvním, jen o sedmdesát metrů jižněji,“ popisuje parametry stavby Macík.

Tunely razí dělníci v jílu, který nemá daleko do obyčejného bláta. Proto se inženýři rozhodli použít speciální metodu, kdy je tunel při ražbě rozdělený do menších částí.

Pro běžného člověka je pohled na průčelí stavby něčím okouzlujícím. Tunelová roura je rozdělena do šesti dílů, které připomínají vstup do chrámu. Úžas z obrovského prostoru budí v člověku respekt. Strach však nemusí mít ani lidé uvnitř budoucího tunelu, ani nad ním. Vše je totiž zabezpečeno téměř na sto procent.

„Všechny stavby nad tunely pravidelně kontrolujeme, máme pod dohledem každou prasklinu. V nejrizikovější oblasti, kolem ulice Palackého, jsme připraveni na další mimořádná opatření. Zjednodušeně řečeno zde budeme zvedat stavby stejnou rychlostí, jako bude země pod nimi klesat. Tento postup nemá v České republice ani v Evropě obdoby,“ vysvětluje Macík.

První řidič projede tunely pravděpodobně v roce 2011, poslední dělník ji opustí v roce 2013. Navzdory několika měsícům zdržení by dělníci měli skončit včas. Pracují totiž nepřetržitě dnem i nocí. „Rychlost prací je v současnosti pětadvacet metrů plného profilu za měsíc, předpokládáme však dosažení výkonu až padesát metrů za měsíc v každém tunelu,“ dodává ředitel výstavby.

Autor: Barbora Kurcová

6.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Ilustrační foto.

Kotlíkové dotace: zbývá jen polovina peněz, lidé už zažádali o 63 milionů

Zákazy omezí řidiče u nádraží. Jen si tam zkracují cestu, hájí novinky Hollan

Brno /MAPA/ – Zákaz odbočení z Nádražní ulice od hlavního vlakového nádraží na ulici Benešovu směrem k hotelu Grand bude jednou ze změn omezení provozu, které chystá brněnský magistrát. Pravidla mohou platit od ledna pro řidiče osobních automobilů. Změn se nemusí obávat cyklisté, autobusová doprava ani záchranné služby.

V Kometě často blokuje střely. Nechci být za holku, směje se Bartejs

Brno – V základní části extraligy odehrál už 105 utkání, ale když se ho zeptáte, kolik dal gólů, ukáže jen jeden prst. Obránce hokejové Komety Tomáš Bartejs vstřelil v neděli ve svém 104. duelu v základní části v Litvínově první trefu. Přes úterní utkání v Třinci až do pátečního zápasu doma s Hradcem Králové, které začíná v šest hodin večer, mu to u pokladníka prošlo. „Sakra. Zatím nikdo nic neříkal, ale po tomto rozhovoru asi budu muset zaplatit,“ smál se pětadvacetiletý bek.

Celníci objevili dvě nelegální herny. Od začátku roku zabavili přes sto automatů

Blanensko – Víc než sto zadržených herních automatů a hotovost ve výši téměř padesát tisíc korun a padesát eur. To je výsledek kontrol, který od začátku roku provedla Celní správa v Jihomoravském kraji.

Lidickou ulicí neprojedou tramvaje. Kvůli opravě kolejí před hotelem Slovan

Brno – Brněnskou Lidickou ulicí o víkendu kvůli výluce nepojedou tramvaje. Linku jedna a šest nahradí od páteční půlnoci do nedělního odpoledne autobusy. „Linka x1 přepraví cestující z hlavního nádraží do Řečkovic a x6 bude jezdit mezi Českou a Královým Polem,“ popsala trasy náhradních autobusů mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení