S informací přišel jako první německý server speedweek.com. „Jsou to seriózní a uznávané stránky. Ale je léto a závodní pauza, nastává čas spekulací. To je v tomto období běžné," podotýká motoristický expert Václav Svoboda.

Abrahamův zamítavý postoj k přechodu mezi Superbiky chápe. „Karlovi by to nic dobrého nepřineslo. V MotoGP jsou skutečně závodní prototypy se vším všudy. Superbiky jsou upravené sériové stroje. Zájem fanoušků se soustředí na MotoGP," upozorňuje Svoboda.

Šance u KTM?

Abraham je jediný český jezdec v nejsilnější kubatuře mistrovství světa silničních motocyklů. „Zatím není úplně jasné, jak bude vypadat příští sezona. Budoucnost mívám většinou vyřešenou okolo domácí Velké ceny," zmiňuje pětadvacetiletý jezdec. Brněnská Grand Prix se jede už za dva týdny.

Abraham je jediný jezdec netovárního týmu AB Motoracing. Je ale možné, že od příštího roku budou v MotoGP smět jezdit jen dvoučlenné stáje. „Slyšel jsem o tom. Ale určitě jen tak nepůjde vzít licenci týmům s jedním jezdcem. Uvidíme, jak se k tomu organizátoři šampionátu postaví," říká Abraham.

Existuje i další varianta jeho budoucnosti. Může se stát testovacím jezdcem značky KTM, která nasadí své stroje do MotoGP od roku 2017. „Karel je jeden z jezdců, o kterých uvažujeme," potvrzuje sportovní šéf KTM Pit Berier. „Na rozdíl od Superbiků to není úplně mimo. Zatím jsme o tom jen neformálně mluvili. V tuto chvíli ani nevedeme nějaká jednání," přibližuje jezdec.

Podle Svobody je KTM pro Abrahama velká šance. „Sice by na čas vypadl ze závodů, pak se ale může stát prvním Čechem, který by byl v nejvyšší kubatuře tovární jezdec zahraniční firmy," připomíná expert.

Nyní ale Abrahama zaměstnávají jiné problémy. Kvůli zraněné noze vynechal poslední tři závody. V pátek absolvuje další vyšetření. „Příští týden v Americe ještě nenastoupím. V Brně ale chci rozhodně jet, i když doktoři možná nadšení nebudou. Je to vrchol sezony," vzkazuje motocyklista.