VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Rekonstrukce brněnského vlakového nádraží

Modernizaci brněnského nádraží proberou lidé na diskuzi

Brno - O modernizaci nádraží budou Brňané mluvit v úterý od půl šesté odpoledne při debatě na Nové radnici. Přijde vedení města i městský architekt.

Výsledky ankety: Lidé chtějí nádraží v současné poloze, neznají další varianty

Brno – Téměř polovina Brňanů neví, jaké jsou varianty polohy nového vlakového nádraží. Ukázaly to výsledky ankety, kterou nechali zpracovat představitelé města jako poslední podklad pro rozhodování zastupitelů o tom, kterou variantu doporučí vládě ke stavbě.

Zastupitelé schválili polohu vlakového nádraží. Zvítězila varianta u řeky

Brno /FOTOGALERIE/ - Dojíždějící pro nádraží v centru! Podobná hesla hlásaly transparenty lidí, kteří v pondělí zavítali na jednání jihomoravského zastupitelstva. Vyhrazovali se tak proti návrhu odsunutí hlavního nádraží k řece. Zastupitelé ho drtivou většinou hlasů nakonec schválili a doporučí ho vládě, která o poloze nádraží definitivně rozhodne.

Přesun nádraží pod Petrov je výhodnější, představil Ander nové posudky

Brno – Poloha hlavního brněnského nádraží pod Petrovem je lepší variantou, vyplývá podle náměstka brněnského primátora Martina Andera ze čtyř odborných posudků, které si nechali brněnští radní zpracovat. Výsledky posudků odporují dosavadnímu doporučení městského architekta Michala Sedláčka i jihomoravských radních.

AKTUALIZOVÁNO

Brněnské nádraží: krajští radní doporučují variantu Řeka

Brno – Brněnské hlavní nádraží by mělo podle krajských radní být u Řeky. Rozhodli o tom v pondělí. Zastupitelé budou o poloze hlasovat za týden. Pozice kraje je však pouze poradní. O konečné poloze rozhodne až vláda.

Nové brněnské nádraží: varianta u řeky vypadá lépe, tvrdí architekt

Brno – Stavba nového brněnského vlakového nádraží je pravděpodobnější ve variantě u řeky. Podle neoficiálních informací ji podpořil hlavní architekt Brna Michal Sedláček. Jako první o tom informovala Česká televize.

Řeka nebo Petrov? O poloze nádraží chtějí diskutovat starostové okolních obcí

Jižní Morava – Výhody umístění brněnského hlavního nádraží v poloze u řeky nebo pod Petrovem prezentovali ve středu jihomoravským zastupitelům představitelé Správy železniční dopravní cesty. Kterou variantu kraj podpoří, rozhodnou patnáctého ledna. Opoziční zastupitel za Zelené Jiří Hlavenka chce před hlasováním zapojit do diskuze starosty okolních obcí.

AKTUALIZOVÁNO

Studie k nádraží: výhodné jsou obě varianty přesunu, stávající poloha ne

Brno /STUDIE, ANKETA/ – Brněnské hlavní nádraží je ve stávající poloze k modernizaci nevhodné, je potřeba ho přesunout. Své výhody má varianta Petrov i Řeka. Takové jsou závěry studie proveditelnosti přestavby železničního uzlu Brno, které v pondělí představila Správa železniční dopravní cesty.

AKTUALIZOVÁNO

Další odklad. Studie o poloze nádraží se zpozdí a asi i prodraží

Brno /ANKETA/ – Kdy bude jasné o poloze brněnského hlavního nádraží není stále jasné. Pomoci s rozhodováním má studie proveditelnosti, která hodnotí možné varianty rekonstrukce na současném místě, nebo stavbu nového nádraží v posunutých variantách. Po přesunu únorového termínu na květen ale nyní přišel další odklad. Neurčitě na letošní podzim.

AKTUALIZOVÁNO

Studie o poloze vlakového nádraží v Brně se zpozdí o dva měsíce. Kvůli přestupům

Brno – Místo v březnu nakonec až v květnu. Studie, která měla doporučit jednu z variant modernizace brněnského hlavního nádraží, má podle zjištění Brněnského deníku Rovnost zpoždění dva měsíce. Kvůli tomu se odsune i rozhodnutí Centrální komise ministerstva dopravy o konečném řešení polohy nádraží.

Účet za kampaně k referendu o vlakovém nádraží? Víc než půl milionu korun

Brno – Letáky v tramvajích, letáky do ruky, letáky do schránky. Brňané v posledních měsících kromě intenzivní kampaně politických stran před krajskými volbami čelili i kampaním před referendem o poloze hlavního nádraží. Volební místnosti se stejně jako ty ke krajským volbám otevírají v pátek ve dvě hodiny.

Vlakové nádraží v centru Brna? Blíž na tramvaj, ale víc zplodin

Brno /INFOGRAFIKA/ - Tři sta či osm set metrů. Taková je vzdálenost dvou variant budoucího nádraží od toho současného.

V centru, nebo mimo něj? Polohu brněnského nádraží řešili už v roce 1927

Brno – Hvízdající brzdy, hlášení výpravčích a ruch města z okolních ulic. Tak vypadá okolí brněnského nádraží v centru města již od poloviny devatenáctého století. Hlavním nádražím se stalo až v roce 1909. Od dvacátých let se pak odborníci přou, zdali jej neodsunout mimo centrum úplně.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT