Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Rekonstrukce brněnského vlakového nádraží

První peníze na přestavbu nádraží dostane Brno v roce 2015

Brno – Na přestavbu brněnského železničního uzlu spojenou s přesunem nádraží nepřijde do Brna od státu ani Evropské unie v následujících letech ani koruna. Vyplývá to z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, který schválil parlament. Přesto má ministerstvo dopravy pro Brňany dobrou zprávu. Počítá s tím, že v roce 2015 s projektem konečně začne. Po více, než devadesáti letech příprav.

AKTUALIZOVÁNO

Vedení města: nádraží v odsunuté poloze brzdí nová studie

Brno - Bude nové vlakové nádraží v Brně v centru či v takzvané odsunuté poloze za Zvonařkou? Odpověď na otázku se odsouvá minimálně do příštího roku. Ministerstvo dopravy ČR ustoupilo aktivistům požadujícím nádraží v centru a nechalo posoudit výhodnost jejich návrhu. Železničáři ho nyní dodělávají a jeho výsledná podoba bude známá na podzim. Jenže další měsíce potrvá jeho zařazení a posuzování v takzvané studii proveditelnosti.

Územní plán Brna? Odsunuté nádraží i R43 v Bystrci

Brno - Brněnští zastupitelé vzali na vědomí první verzi územního plánu Brna. Podle opozice takchce magistrát obejít připomínky, které k dokumentu měli lidé i městské části.

Projekt Tramvaj Plotní? Zatím ne, až s novým nádražím

Brno – Měla to být jedna z prioritních a klíčových dopravních staveb v Brně. A měla být hotová už loni. Kromě nulté etapy zahrnující pouze bourání překážejících domů se ale na projektu Tramvaj Plotní ještě ani nezačalo pracovat. A představitelé města přiznávají, že i odsunuté dokončení stavby spojené s přesunem kolejí z Dornychu v roce 2016 je chimérou podobnou sto let plánovanému přesunu hlavního vlakového nádraží.

Průzkum Rovnosti: většina Brňanů chce vlakové nádraží v centru

Brno /INFOGRAFIKA/ – Přesun vlakového nádraží? Ani náhodou. Takový názor mezi Brňany převažuje i osm let po referendu. Zjistili to redaktoři Brněnského deníku Rovnost při unikátním projektu. Z tisíce oslovených lidí jich víc než dvě třetiny chtějí hlavní nádraží v centru města.

Odsunuté nádraží: levnější o 4 miliardy

Brno-  Nejlevnější varianta přestavby brněnského železničního uzlu? Ta s odsunutým nádražím. Tedy alespoň podle předběžných výsledků takzvané studie proveditelnosti, která posuzuje jednotlivé projekty. Oproti nádraží v centru má být stavba uzlu v odsunuté poloze o čtyři miliardy korun levnější. Zastánci nádraží v centru ovšem s výsledky studie nesouhlasí. A upozorňují na to, že jejich variantu bude Správa železniční dopravní cesty teprve zpracovávat.

Roman Šiler: Brno může být klidné. Odsun nádraží jsme vyřešili za něj

Brno /ROZHOVOR NA KONCI TÝDNE/ - Prosím vás, mohl bych sem někdy přijít s něčím pomoci? S těmito slovy přišel do Technického muzea v Brně modelář Roman Šiler ještě jako kluk. Fascinovala ho totiž sbírka vyřazených historických tramvají. Se stejnými slovy přišel za Šilerem podobný kluk na začátku tohoto měsíce, když otvíral český unikát šestnáct set metrů dlouhou trať pro modely vlakových souprav, na kterých mohou jezdit lidé, u brněnské Olympie.

Odborníci: Nádraží je možné jen v centru

Brno – Odsunout nádraží na jih od centra Brna je nesmysl. V plánované poloze mu hrozí povodně, není ani vyřešené napojení na budoucí vysokorychlostní tratě. Takový je vzkaz asi třicítky architektů, urbanistů nebo železničních odborníků brněnskému magistrátu. Svoje prohlášení, které představili ve středu, zašlou také Evropské komisi nebo ministerstvu dopravy.

Osud hlavního nádraží nyní visí hlavně na lobbistech

Brno /ANKETA/ – Čekají nás rozhodující okamžiky v boji o získání peněz na přestavbu brněnského železničního uzlu a tím i vlakového nádraží. Proto musíme nasadit všechny páky k prosazení zájmů Brna.

Za brněnské nádraží bude v Bruselu lobbovat soukromá firma

Brno - Chceme, aby nám Evropská unie zaplatila nové nádraží. A jsme za to ochotni zaplatit. Tak lze shrnout rozhodnutí rady města Brna. Najala si poradenskou firmu BXL Consulting, která má v Bruselu lobbovat za zařazení přestavby brněnského železničního uzlu mezi prioritní evropské dopravní projekty.

Nové hlavní vlakové nádraží v Brně: centrum je opět ve hře

Brno – Kde bude stát nové brněnské hlavní vlakové nádraží? Ještě na začátku roku to vypadalo, že je odpověď jasná. Politici z vedení města i železničáři mluvili jednoznačně. Jediné řešení je takzvaná odsunutá poloha mezi autobusovým nádražím Zvonařka a řekou Svratkou.

Diskuze o odsunu nádraží: ostrá výměna názorů

Brno – Odsunout, nebo neodsunout hlavní vlakové nádraží z centra Brna? Tuto otázku se v úterý snažili zodpovědět příznivci obou variant při diskuzi v Aule Fakulty architektury Vysokého učení technického v Brně.

Odpůrci přesunu nádraží vyhráli u soudu

Brno – Z dalšího vyhraného soudu se mohou radovat odpůrci přesunutí brněnského vlakového nádraží do takzvané odsunuté polohy. Pražský městský soud totiž zrušil rozhodnutí ministerstva životního prostředí a jihomoravského krajského úřadu o nepotřebnosti výjimky z ochrany chráněných živočichů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení