Před volbami přitom mluvil o tom, že kampaň nebude stát méně než pět a více než deset milionů. Jihomoravská ODS však má pro navýšení rozpočtu jasné vysvětlení. „Některé průzkumy nám ukazovaly, že situace nemusí být taková, jak jsme si plánovali. Proto jsme těsně před krajskými volbami ještě posílili venkovní reklamu,“ vysvětlil regionální manažer ODS Pavel Zbožínek.

Ten také v pondělí objasnil, odkud peníze na kampaň pocházejí. „Přes šest milionů máme z mandátů za krajské zastupitele, z hlavní kanceláře ODS a něco jsme měli našetřeno. A druhá část byly sponzorské dary členů ODS. Mnoho poslanců a senátorů přispělo v průměru sto padesáti tisíci korunami. Peníze také daly firmy členů ODS. Zajímavé je, že Milan Venclík nedal nic,“ podotkl Zbožínek.

Jihomoravská ODS tak měla bezkonkurenčně nejdražší předvolební kampaň v kraji. Ačkoliv byl portrét Venclíka jako lídra kandidátky vidět na billboardech nebo reklamách v tisku, u voličů ODS nevyhrál. O téměř pět set preferenčních hlasů ho porazila dvojka na kandidátce ODS, náměstkyně hejtmana Anna Procházková.