Předvolebních frází se rozhodla využít k reklamním účelům síť brněnských restaurací Con gusto. „Volte naše teplé a studené kandidáty. Budoucnost je nejistá, ale co dnes sníte a vypijete, už vám zítra nevezmou," hlásají například na svém webu. Mezi jejich kandidáty patří například MgA. Vajda Kulajda, klasická česká polévka z Pivnice U Kohoutů, nebo Ing. Petra Pavlova, M.A. z Piazza Café, která ve svém předvolebním programu slibuje vyhlásit válku nedostatku cukru v krvi.

Úvodní stránka reklamy evokuje předvolební kampaň Petra Hladíka. Pojmenovaná je Taky HLAdík, přičemž náměstek primátorky vystupuje se svou kampaní Tady HLAdík. Zatímco náměstek v kampani představuje své předvolební sliby, plán Con gusta je poněkud prostší. „Zaženeme velký hlad i malý hladík," slibují. Téměř totožný je i design webových stránek.

Alena Schillerová.
Schillerová nebo šéf Komety. Na kandidátkách sází v Brně na známé tváře

Petru Hladíkovi podle jeho slov taková reklama nevadí. „Řekl jsem to i veřejně, když se mě paní poslankyně Jílková ptala, jestli moji kampaň nebudou lidé parodovat. Samozřejmě, že ji parodují, protože je přímá, otevřená a komunikativní," nechal se slyšet náměstek. Dodal, že ho naopak těší, že si tak dělá reklamu zrovna brněnská gastronomie.

Podle politologa z Masarykovy univerzity Otto Eibla by podobné parodie neměly dotčeným politikům škodit. „V tomto případě si myslím, že efekt bude nulový, protože volební kampaň a kampaň proti hladu si nekonkurují," vyjádřil se Eibl. Dodal ale, že negativní efekt by kopírování vizuálu kampaně mohlo mít na samotnou reklamu, jelikož jsou na něj lidé zvyklí z propagace Lidovců a STANu, a tak obsahu nemusí věnovat pozornost.

Kompletní informace o volbách v Brně a na Brněnsku najdete ZDE.

Parodování politiků a jejich kampaní je v Česku celkem běžné, není ale tak časté, aby se stejný design kampaně použil pro prezentaci soukromé firmy. „Nejsem právník ani expert na autorské právo, tady se ale pohybujeme na tenkém ledě. Soukromý subjekt má ekonomický zájem a cíl, jehož se snaží dosáhnout pomocí vizuálu, který převzal od někoho jiného, a to bez dovolení," okomentoval reklamu Eibl. Ocenil nicméně vtipnost parodie a sdělil, že nečeká, že by se proti tomu politikové bránili právní cestou.

Deník Rovnost se opakovaně pokusil spojit také s autory reklamy, bohužel nedostala redakce zatím odpověď.