Režisér Vojtěch Mašek postavil adaptaci románu o Jiřím Arvédu Smíchovském, neproniknutelném okultistovi a udavači, na osobité divadelní stylizaci. Titulní, faustovsky pojaté role se zhostil Michal Kern, pro něhož to byla první velká filmová postava.

Nejlepším režisérem se stal Adam Sedlák, kritici jej ocenili za rapem rytmizovaný příběh drogového dealera BANGER., který tvůrce natočil na iPhone. V hlavní roli se objevil Adam Mišík. Cenu innogy za objev roku získal Michal Blaško, který natočil film Oběť a minisérii Podezření, jež zvítězila v kategorii Mimo kino určené televizním a internetovým projektům. Na scénáři inspirovaném mediální kauzou zdravotní sestry nařčené z vraždy pacienta se podílel Štěpán Hulík.

Dobří piloti

Cenu kritiky za nejlepší dokument si odnáší Lucie Králová, jež svou dokumentární operu KaprKód věnovala skladateli Janu Kaprovi. Nápaditě kombinovala netradičně využité archivní záběry, původní soudobou hudbu a fakta z dějin 20. století. Konkurent v téže kategorii, film Tomáše Bojara Good Old Czechs o válečné zkušenosti dvou českých letců RAF, vyhrál díky střihu cenu za audiovizuální počin.

Herečkou roku je Ukrajinka Vita Smačeljuk, jež podává strhující výkon ve filmu Oběť o ženě, jež svádí vnitřní boj s mateřskou láskou a morálním apelem.

Let za svobodou

Nejlepším krátkým filmem se ve vyrovnaném souboji s dalšími dvěma filmy stal studentský snímek Ostrov svobody. Natočil ho Petr Januschka na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Judit Bárdos a Jiří Mádl v něm hrají dvojici, která se v době komunistické totality nečekaně setká v letadle na Kubu.

Tematem večera bylo stručné ohlédnutí za historií filmové kritiky a hravá anketa na téma klišé o kritice. Slavnostním večerem provedli diváky v sále Archy Tereza Dočkalová a Jiří Panzner, v přímém přenosu jej vysílala Česká televize na kanálu art.