Goldflam ve své tvorbě uplatňuje specifickou poetiku, ironii i satirickou nadsázku. A příležitostně i černý humor, který mu pomáhá překonávat nástrahy života. „Všechno, co dělám, se dá shrnout pod označení divadelník. Dělám divadlo a kolem toho to psaní, hraní, režii… jsem takový tylovský nebo moliérovský typ," uvedl Goldflam.

K divadlu se dostal díky kamarádovi, kterému pomáhal dostat se na Janáčkovu akademii múzických umění. Přihlásil se na ni také – na obor režie. Absolvoval v roce 1977. „Nejen jako režisér, ale i jako herec na sebe upozornil už během studia, kdy působil v satirickém divadle Večerní Brno, Divadlo X a v Divadle na provázku. V letech 1978 až 1993 pak v prostějovském Hanáckém divadle, později HaDivadle, jehož poetiku výrazně ovlivnil," uvedla Romana Macháčková z Moravské zemské knihovny.

HORROR A DALŠÍ HRŮZY

Své divadelní hry Goldflam vydává v brněnském nakladatelství Větrné mlýny. „Jsou rozděleny do dvou svazků. První – Písek a jiné kousky, vyšel před čtyřmi lety. Druhý – Horror a další hrůzy, vychází teď v září," uvedl nakladatel Petr Minařík. Podotkl, že Goldflama ve Větrných mlýnech považují za svého kmenového autora. „Jeho první kniha her byla čtvrtou vydanou vůbec, už v roce 1996. Arnošt je i častým účastníkem Měsíce autorského čtení, jeho vystoupení v Brně patří k těm nejnavštěvova­nějším," uvedl spoluorganizátor literárního festivalu Minařík.

NA JEDEN ZÁTAH

Podle divadelního dramaturga a pedagoga Josefa Kovalčuka patří Goldflam 
k nejplodnějším a současně nejhranějším českým dramatikům. „Samostatnou linií jeho her jsou texty, které se týkají témat společenských, často právě svárů a konfliktů, který má jedinec se svým okolím. Tyto hry jsou zpravidla vystavěné na výrazné groteskní nadsázce či paradoxu a jsou plné bizarních situací. Patří k nim například Tzv. sci-fi aneb Slavný Peterka, Komplikátor, Blbá Veruna nebo nejnovější z nich Hrůza v Brně," uvedl Kovalčuk, autor připravovaného svazku Horror a další hrůzy.

Vzpomněl i na to, jak Goldflam říká, že své hry píše „takzvaně inspirovaně". „Pověstný je jeho zápisníček, do kterého si zaznamenává své postřehy, nápady, dílčí situace i náměty pro hru. Ty se potom, až dostatečně uzrají, stávají podnětem k napsání nových textů, které vznikají poměrně rychle, někdy přímo ,na jeden zátah'," podotkl Kovalčuk. Jedinečná je podle něj především autorova schopnost povýšit konkrétní zážitky, pocity a postřehy 
v široce platný obraz či podobenství.

Oči Brna: od divadla k filmu a literatuře
Brno – Muž mnoha talentů, kterého znají příznivci divadla, filmu i literatury. Tak Arnošta Goldflama představuje aktuální výstava v Moravské zemské knihovně.
Výstava je součástí cyklu Oči Brna. „Když si Goldflam vybíral své povolání, rodinná tradice ho nejdříve přilákala ke studiu medicíny. Nedokončil ho však a po vyzkoušení různorodých profesí ho natrvalo zlákaly umělecké múzy," uvedla Romana Macháčková 
z knihovny. Výstava je průřez tvorbou i životním osudem autora a trvá do 29. září. Vstup je volný.

Goldflam zve na NeObyčejný večer
Brno – NeObyčejný večer 
s Arnoštem Goldflamem. Autorskému čtení s tímto názvem mohou zájemci naslouchat příští týden v úterý, a setkat se tak osobně se známým brněnským dramatikem a spisovatelem.
„Vedle více než padesáti her a dramatizací Goldflam napsal řadu knih, například Pořád o jednom a jiné (povídky), Tatínek není k zahození nebo Pohádky pro malé i velké," připomněla Macháčková. Začátek čtení je v 17.00 hodin v konferenčním sále Moravské zemské knihovny v Brně, ta sídlí v Kounicově ulici.