Návštěvníci na ní mohou zkoušet preludovat na hudební i nehudební nástroje, které předtím existovaly snad jen v jejich snech.
„Je to herní prostor, ve kterém vzniká komunikace. V Praze na výstavu přišlo za měsíc a půl padesát tisíc lidí. Lidí, kteří obvykle do galerií nechodí,“ popsal úspěch výstavy autor a koordinátor projektu, výtvarník a hudebník Petr Nikl.
Ten oslovil kolegy výtvarníky se vztahem k hudbě. Autory jednotlivých exponátů, které návštěvníci rozezní nebo jim naslouchají, jsou kromě Nikla bubeník skupiny Tata Bojs Milan Cais, Luboš Fidler, Ondřej Smeykal a další.
„Výstavou chceme oživit rituální charakter komunikace, což se nám zdá aktuální v současné době mobilní a počítačové komunikace,“ vysvětlil záměr výstavy Nikl.
Současné výstavě předcházely výstavy Hnízda her v pražském Rudolfinu (2000), Zahrada fantazie a hudby v české expozici EXPO 2005 v japonském Aiči a Pampaedia, která měla premiéru vloni v Paříži.
Podle kurátorky výstavy Jitky Vitáskové návštěvníci výstavy zaplatí vstupné i ve středu, kdy je normálně Dům umění přístupný zdarma. „Je to kvůli zvýšenému zájmu lidí, ve středu by to tu bylo bez vstupného k prasknutí,“ uvedla Vitásková. Výstava potrvá do 17. června.