Podle předsedy Dětí Země Miroslava Patrika je výhodnější místo stavby D52 přes novomlýnské nádrže postavit pouze dálniční obchvat Břeclavi. Na něj by navázala dálnice na rakouské straně a stát by prioritně stavěl dálnici D55 od Břeclavi na Zlín s napojením dálnice na Ostravu. „Podle studie je to až o padesát miliard levnější,“ uvedl Patrik na facebooku k alternativní variantě.

Dálnice D55 má v budoucnu propojit Břeclav, Hodonín, Uherské Hradiště, Otrokovice u Zlína a Olomouc.

Na dvouproudém obchvatu Břeclavi a stavbě D55 se Babiš s aktivisty v úterý shodl. U dálnice D52 však nepochodil. „Povedeme debatu," zmínil premiér.



Babiše ještě v listopadu čeká schůzka s rakouským kancléřem Sebastianem Kurzem. Na rakouské straně už běží stavba posledního úseku dálnic A5 z Vídně na české hranice, hotovo má být příští rok. Zatím půjde v posledním úseku o dvouproudou silnici. Dostaví ji, až Češi dokončí svůj úsek.

Spor o mikulovský obchvat se táhne už od roku 2010, kdy se Děti Země poprvé odvolaly proti územnímu rozhodnutí. Podle starosty města a nově zvoleného senátora Rostislava Koštiala je ostudné, že i takovou důležitou stavbu může ovlivnit malá ekologická skupina. „Je to způsobené špatnou legislativou,“ prohlásil už dříve.