Rekonstrukce tohoto úseku začala loni v dubnu, letos ještě následovala výstavba okružní křižovatky na silnici I/53 a cestě třetí třídy spojující Bantice s Hodonicemi. K té silničáři přistoupili i na požadavek zástupců obcí z okolí. „Stavba okružní křižovatky trvala šedesát dní, je to příklad, že se staví rychle a efektivně," zmínil Mátl.

Ilustrační foto
Kudy cesta nevede: zmapovali jsme uzavírky i nově chystané opravy na Znojemsku

Objízdná trasa po dobu rekonstrukce vedla i přes Těšetice. „Obyvatelům se od půlnoci uleví. Na druhou stranu úsek ze Znojma do Lechovic výrazně zlepší dopravní bezpečnost i dostupnost. Těšíme se na pokračování stavby od Lechovic až do Pohořelic," uvedl místostarosta Těšetic Zdeněk Nekula.

Starostové okolních obcí si už během uzavírky stěžovali na špatný stav silnic na objízdných trasách, které trpěly pod náporem kamionů. Ředitelství silnic a dálnic se plánuje na stav těchto cest podívat. „Jsme připravení dělat pasporty objízdných cest a případně je opravit," ujistil Mátl.

Vlakové nádraží ve Znojmě.
Nová výluka je tady. Ze Znojma do Retzu pojedou o prázdninách jen autobusy

Na úsek mezi Znojmem a Lechovicemi má navázat zhruba dvacetikilometrová trasa mezi Lechovicemi a Pohořelicemi. V příštím roce tam ale pravděpodobně práce nezačnou, i když má projekt i stavební povolení. „S návazností počítáme, chceme se ale ještě podívat na to, jak rozšířit profil tohoto úseku. V některých místech mezi Lechovicemi a Pohořelicemi by rozhodně rozšíření na dva pruhy v jednom a jeden v opačném směru prospělo bezpečnosti i rychlosti dopravy. To chceme prověřit," řekl ministr dopravy Martin Kupka.

Zdroj: Deník/Michal Hrabal

Silničáři považují za důležité také dokončení obchvatu Znojma. „Tady se stále potýkáme s velkými problémy, ale věřím, že v následujících dvou letech budeme schopní dostavět minimálně sedm set metrů a pokračovat směrem na hraniční přechod s Rakouskem," podotkl Mátl.