Babišovo vyjádření potěšilo odpůrce trasy přes Mikulov Petra Firbase. Podle něj existuje šance na urychlenou modernizaci úseku rakouské silnice první třídy od mimoúrovňové křižovatky Grosskrut na dálnici A5 z Vídně k Břeclavi. „Rakouská strana prakticky plně využije investici do dálnice A5. Je konečně třeba pohnout s výstavbou kvalitního obchvatu Břeclavi,“ sdělil.

Brno - Vídeň
- trasa připravovaná v posledních letech: po D52 na české straně a A5 na rakouské přes Mikulov
- odpůrci: zvýhodňují vedení dálnice přes Břeclav
- směr přes Mikulov: podporují ho zásady územního rozvoje kraje i dohoda s Rakouskem

Dálnici do Vídně přes Břeclav podporovala i vláda Mirka Topolánka. Její následovníci ale od této snahy upustili. V roce 2009 uzavřela Česká republika s Rakouskem dohodu o vedení D52 přes Nové Mlýny a spojení s rakouskou dálnicí A5 u Mikulova.

Změnu trasování silnice mezi Brnem a Vídní si nedokáže představit šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. „Naše příprava je v pokročilé fázi. Na úseku od novomlýnských nádrží po hranice buď máme dokumentaci pro stavební povolení, nebo její příprava startuje. Věříme, že v roce 2021 začneme se stavbou obchvatu Mikulova,“ řekl.

Podle serveru vlada.cz bude nyní česká delegace jednat s Rakušany o dalším postupu.