Beton odstraňuje a nakládá těžká technika a odváží jej na nedalekou betonárku a naši drticí linku. „Starý beton tam zpracováváme tak, aby mohl být z velké části zpětně použitý do tělesa dálnice,“ přiblížil hlavní stavbyvedoucí Jiří Soják ze Skansky.

V dalších částech stavby pokračuje frézování, demontáž svodidel, odkopy krajnic a mostaři pracují na opravě mostních závěrů. V plánu je sanace podkladních vrstev cesty na hlavní trase dálnice i na rampě mimoúrovňové křižovatky Hustopeče.

Zemní práce či pokládky konstrukčních vrstev pracovníci udělají s pomocí 3D modelování. Stroje mají v sobě projektovou dokumentaci a samy si určují například potřebnou hloubku frézování nebo výšku pokládaných vrstev. „Práce potrvají do začátku června a poté se pustíme do stavby protihlukové stěny,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.