„V podstatě hotový už máme výjezd z Rousínova na Brno. V současnosti pracujeme na silnici mezi Komořany a Tučapy. Poškozené úseky jsme museli sanovat do hloubky, položili jsme tři vrstvy balené a teď před sebou máme už jen dokončovací práce. Asi do konce týdne by mělo být vše hotové," informoval vedoucí vyškovských silničářů Zdeněk Gardelka.

Podle něj byly i několikakilo­metrové kolony způsobené nejen tím, že je doprava přes oba opravované úseky řízená semafory, ale také z důvodu, že řidiči často sjížděli z dálnice. Ačkoliv tam byl i přes opravy průjezdný jeden pruh. Podle řidiče Oty Lachmana moc na výběr nebylo. „Jednou jsem zkusil dálnici, jindy cestu přes Rousínov. Jen velmi zřídka se stalo, že jsem projel bez větších komplikací. Zpráva, že ani ne za týden místem projedu normálně, je víc než potěšující," usmíval se šofér.

Dočkat se nemůžou ani cestáři, kteří denně čelí nadávkám motoristů. Po celou dobu oprav jim podle Gardelky volají rozčilení řidiči. Není prý dne, aby se tak nestalo.

Ukončení uzavírek pak vítají i autoškoly. „Jezdíme hlavně po Vyškově, takže se nás uzavírky příliš nedotkly. Velké problémy ale mám s organizací. Studenti dojíždějící z Brna, Rousínova i Slavkova do Vyškova přijíždějí hlavně autobusy, které teď mívají obrovská zpoždění. Jeden žák třeba vyjel ve dvě hodiny z Brna a ve Vyškově byl v pět. Už několikrát se tak stalo, že nestihli přijít a museli jsme lekci zrušit," popsal problémy majitel jedné z vyškovských autoškol Miroslav Margetiak.

Na jedné straně se tak konce omezení nemůže dočkat, na druhou pak tvrdí, že i práce na silnicích jsou pro jeho žáky přínosem. „Zvyknou si nejen na čekání v kolonách, ale třeba i vyhýbání se stavebním strojům," nastínil.

Hned na jaře pak silničáři začnou v Rousínově pracovat znovu.

Na řadu má přijít rekonstrukce odbočky směrem na Čechyni a výstavba kruhového objezdu na křižovatce hlavní silnice s ulicemi Skálova a Československé armády, co povede na Kroužek a Komořany. V plánu je i výstavba vjezdové brány u Tučap. „Zatím nevím o tom, že by měly být na dálnici plánované nějaké opravy, takže by dopravní situace mohla být podstatně klidnější než nyní," je přesvědčený Gardelka.

Důvody, proč podobnou situaci neočekávat, však vidí i jinde. „Odbočka směrem na Čechyni je dostatečně široká, takže se budeme snažit práce přizpůsobit tak, aby byly vždy průjezdné dva pruhy. Jeden ve směru na Vyškov, druhý na Brno. Díky tomu bude doprava plynulejší," zmínil jedno z řešení šéf cestářů.

S dobrou zprávou přišlo i Ředitelství silnic a dálnic. Opravy na dálnici mezi 220. až 215. kilometrem u Rousínova skončí do měsíce. „Do 23. listopadu budeme rekonstruovat povrch dálnice. Následně pak už budeme jen měnit svodidla. To potrvá do 14. prosince. Mezi 230. až 226. kilometrem u Vyškova, kde měníme svodidla, skončíme ještě o něco dřív, už 30. listopadu," uvedl mluvčí podniku Jan Studecký.

Plynulou jízdu si však řidiči zřejmě dlouho neužijí. „Naším cílem je kompletní rekonstrukce dálnice mezi Brnem a Vyškovem. Opravy budou pokračovat do roku 2017," zmínil Studecký s tím, že letošní vyjdou na 93 milionů korun.