Majitel stanice John Honner se domnívá, že autoři odvedli dobrou práci. „Spot je vtipný a moderní. Mnoho našich diváků zaujal a vzbudil u nich pozitivní ohlasy," uvedl.

Podle něj jsou některá propagační videa amerických měst podobná právě reklamě, kterou nechal Jihomoravský kraj natočit. „Téměř stejně třeba loni vypadala úspěšná upoutávka na Atlantic City," informoval majitel televize.

Zdroj: Youtube

S tím souhlasí i Američan Neil Edward Johnson. „Spot mi připomíná klasické americké reklamy. Je hodně zaměřený na rodinu, a to se mi líbí," zhodnotil Johnson.

V klipu, za který kraj sklidil kritiku, se objevuje řada dominant kraje, třeba brněnská vila Tugendhat nebo zámek v Lednici na Břeclavsku. „Lidé v okolí památek tančí, spot tak připomíná klip k písni Happy od zpěváka Pharrella Williamse, který doslova obletěl celý svět. Problém je spíš ve zpracování. Herci jsou toporní. Je poznat, že jde o amatéry," zhodnotil marketingový odborník ze společnosti Court of Moravia Petr Pouchlý.

Zdroj: Youtube

Právě na to si lidé především na sociální síti Facebook stěžují. „Na tom klipu je ale špatně úplně všechno. Herci jsou křečovití, hudba je divná a video postrádá pointu," napsal například Radim Chvála.

O tom, že Američané naopak spot berou kladně, svědčí i názor Emy Armstrongové. „Je zábavný a podle mě vypadá profesionálně," podotkla.

Podle Pouchlého může být video pro americkou kulturu dobré. „Češi, kteří jižní Moravu dobře znají, ale mají pocit, že spot kraj karikuje. Zahraniční turisté v něm naopak vidí všechny důležité památky, které se vyplatí navštívit, nebo třeba tradiční moravské vinné sklípky," poukázal Pouchlý.Záběr z videoklipu Jihomoravského kraje. Ilustrační foto.

S tím, že video má nalákat především zahraniční turisty, ale vedení Jihomoravského kraje příliš nesouhlasí. „Cílíme na všechny. Pokud klip přivábí turisty ze Spojených států, je to samozřejmě bonus navíc," vzkázal radní pro turismus Václav Božek.

Jedna z autorek propagačního spotu, Anna Krutová, tvrdí, že měl zaujmout především lidi z ostatních krajů. „Kampaň byla primárně zacílená na diváky v českých kinech. Koncept určoval zadavatel, tedy Jihomoravský kraj," přiznala Krutová.

O úspěchu videa v zahraničí už slyšela. „Dozvěděli jsme se to před několika dny a samozřejmě nás to těší. Podle našich informací měl kraj s propagačním videem úspěch také na veletrhu v Londýně," doplnila autorka.