SŽDC původně plánovalo spustit práce už letos v srpnu. „Tendr jsme odložili o několik měsíců. Čekali jsme na prováděcí vyhlášky k novému zákonu o veřejných zakázkách," vysvětlil v pátek Halla.

Firmy mají nabídky doručit do třiadvacátého srpna. Podle Hally musí stavba skončit do roku 2015 kvůli financování z evropských fondů. SŽDC počítá s tím, že z Evropské unie půjdou na stavbu asi tři čtvrtiny potřebných peněz.

Ve druhé etapě dělníci zrekonstruují přes šest kilometrů železničního svršku, sedmašedesát výhybek s elektrickým ohřevem a vymění dvaadvacet kilometrů trakčního vedení. „Dále tyto práce vyvolají potřebu rekonstrukce sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, ale i silnoproudých rozvodů a technologie, mostních a pozemní objektů," uvedl Halla.

Modernizace technologie zabezpečovacího zařízení bude komplikovaná a časově náročná. Bude třeba přezkoušet všech 3353 možných vlakových a 1700 posunových ces­t.

Rekonstrukce břeclavského železničního uzlu začala v roce 2008 opravou nádraží. Práce trvaly asi tři čtvrtě roku a stály zhruba tři sta milionů korun. Na rozsáhlou rekonstrukci jednoho z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice poputuje z evropských fondů přibližně 1,6 miliardy korun.